Forevermore

Fairytale of New York

Publicerad 2015-12-23 15:24:00 i Musik,

Julen 2014 hittade jag en låt. En jullåt som jag skrev om den 18:e December: 'Den öppnade dörrar som jag aldrig trodde skulle öppnas och den fick mig att vilja åka till New York. Nu, ett år senare när jag för första gången har satt upp mål för nyår, finns att åka till New York på listan och jag ska dit nästa år'. Jag ska, haha, ja när jag bestämt mig för någonting då blir det i regel så. Och jag fick ju rätt. Redan i Februari 2015 bokades och betalades resan till USA. La till Galveston Island som säkerhet ifall jag inte skulle trivas i NYC och kanske borde jag anat att jag inte skulle trivas med tanke på vad låten handlar om. Nåväl, ska ge New York en chans till. Men inte nästa år. Kanske 2017. Vi får se. Vill inte bli lika besviken en gång till men jag vet att jag gillar New York City på något konstigt vis. Den hade något, den staden.
Det är ju Julafton imorgon och där jag bor regnar det just nu men det är ändå 10 grader varmt. För helvete. Kom Kung Bore, kom med en gång. Det blir Jul ändå, oavsett hur vädret är: alla julkakor är bakade, granen köptes i Söndags och julmaten är fixad. Idag ska vi pynta. Lika tidiga som vanligt ;.) Har inte haft tid innan. Så kan det gå.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2015-12-25 13:59:13

sv; Det kan va vinter över jul och nyår iallfall. Jag gillar inte alls kylan elller mörkret. Men vinter hör till julen så lite snö o kyla där är okej :D

God fortsättning!

Postat av: Mizca

Publicerad 2015-12-26 12:26:25

Svar: Man skickar bilder/filmklipp till varandra.. .lite som instagram fast bilderna visas bara upp till 10 sek, sen finns dem inte mer ..

Postat av: Johan

Publicerad 2016-02-04 21:14:29

Bra låt.

Svar: Kan lyssna på den hur många gånger som helst :)
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela