Forevermore

Historien Om En Förlorad Sång Som Inte Längre Är Förlorad

Publicerad 2015-02-17 11:55:00 i Musik,

När jag var liten fanns det ett program som hette Trackslistan som var ett program som påminner om Svensktoppen men i Trackslistan (som gick på TV) behövde inte artisten/gruppen vara Svenska. Den låt video som fastnade mest hoss mig var ''videon med ängelen'' som jag kallade den i flera år eftersom jag absolut inte kom ihåg vad låten eller gruppen hette och inte heller hur låten gick. Så, för några år sedan när jag gick i nian ville pojkarna i min klass spela musik på lektionen. Jaha.. Men, det är ju den!! Sa jag till mig själv och skrev ner vartenda ord jag hörde på en papperslapp. När jag kom hem skrev jag alla orden på Google och låten nedan dök upp som ett av resultaten. ''TJOHO!!''' Skrek jag och skrev upp gruppen och låtens namn på en lapp, la till 'videon med ängelen' och nålade upp den på anslagstavlan i köket. Sedan dess har lappen hängt där och det ska den alltid göra även fast jag finner det svårt att den skulle glömmas bort igen.

Kommentarer

Postat av: Emelie - Simshistorier

Publicerad 2015-02-17 15:22:29

Åh Trackslistan! Hade helt glömt bort den, vilken nostalgi.

Postat av: frida

Publicerad 2015-02-17 17:55:28

jaa trackslistan var mitt favoritprogram <3<3 kommer ihåg när jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig var med och jag tyckte det var så kul att inte hela titeln fick plats. ehheh

Svar: Haha, det tyckte jag också var superkul.
Karin

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-02-17 19:04:32

Vilken kul historia :D

Postat av: Klara Andersson

Publicerad 2015-02-17 21:27:38

bra låt!

Postat av: Twiggy Lundberg

Publicerad 2015-02-17 23:33:14

SV: Gillade inte Mariettes låt direkt, men hon hade häftig koreografi till sitt nummer! :)

Postat av: wilma

Publicerad 2015-02-18 11:22:56

Fin blogg!

Svar: Tack!
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela