Forevermore

Min favoritfilm - Ghost Ship (2002)

Publicerad 2015-02-19 11:54:00 i Musik, Tips,

Jag har svårt att se filmer (eftersom jag har väldigt bra filmminne och därför minns filmen = tråkigt att se den igen) men det finns en film om jag kan se huur många gånger som helst och som jag kan i princip alla repliker till och det är Ghost Ship från 2002. Här är filmaffischen:
Hur hittade jag den då? Jo, på kanal sex gick den en kväll för sisådär 3-4 år sedan och eftersom den heter Ghost Ship och jag älskar skräckfilmer så ville jag se den men eftersom sexan sände den mitt i natten så spelade vi in den. Några dagar senare (kanske veckor eftersom vi inte är jättebra på att se inspelade filmer/program) såg vi den och den blev min favoritfilm. Varken min mamma eller min pappa förstår den, fastän jag har förklarat handlingen för dom (fast att dom inte förstår den kan vara för att dom är bra på att somna när vi ser film på kvällarna)
 
Då ska jag (försöka) berätta kortfattat vad den handlar om (utan att avslöja för mycket): En man som arbetar som Väder pilot kontaktar personer på en bar. Han har hittat ett fartyg som verkar övergivet och vill ha hjälp med att bärga det. Personerna på baren arbetar nämligen med att bogsera båtar och fartyg och för det får dom pengar och eftersom fartyget mannen hittat ligger i internationellt vatten tillfaller värdet dom som tar det till hamn. Till slut åker dom ut med mannen för att försöka hitta det och plötsligt är hon där Antonia Graza, ett kryssningsfartyg som varit försvunnen sedan början på 60-talet och när dom går ombord börjar konstiga saker att hända...
För er som gillar oväntade slut, skräcfilmer och mystiska händelser är denna filmen ett måste att se. Den har allt. Det var även i den här filmen som jag återupptäckte bandet Mudvayne (som tyvärr har varit på paus sedan 2010) eftersom dom spelade in soundtracket 'Not Falling' till filmen.
I, I stand, not crawling, not falling down
I, I bleed the demons that drag me down
I, I stand, (for nothing), not crawling, (the center),
not falling down (of calms within the eye)
I, I'll bleed, (for no one), the demons, (but myself),
that pull me down (for me and no one else)

Kommentarer

Postat av: sarah

Publicerad 2015-02-19 12:03:22

Aa det var det oxå

Postat av: Ebba

Publicerad 2015-02-19 12:43:54

Måste jag se!

Svar: åh tack så mycket :) allt går, bara man vill!

Postat av: linah

Publicerad 2015-02-19 13:32:57

åh tack för tipset! behöver mer filmer:)

Postat av: Hanna G

Publicerad 2015-02-19 13:49:20

Jaa den här filmen är ju jättebra!!! :)

Postat av: MartinaOlsson

Publicerad 2015-02-19 14:29:06

hej! allt bra? :)

Svar: Nej. Har ont i halsen och känner mig konstig :(
Karin

Postat av: Amanda

Publicerad 2015-02-19 14:38:25

ja den filmen är ju jättebra!! :D måste se den igen!

Postat av: Jessy

Publicerad 2015-02-19 17:11:30

Den måste jag ju nästan kolla på :D SV; Tack så mycket finis!

Postat av: Lanas modeblogg

Publicerad 2015-02-19 17:11:41

Oj det var jätte länge sen jag såg den! Kanske borde se den igen =)

Svar: Det tycker jag absolut :)
Karin

Postat av: S A N N A ♥

Publicerad 2015-02-19 19:21:27

Åh vad bra tips:D

Postat av: Alicia

Publicerad 2015-02-19 19:41:02

Verkar jättebra! Ska ta och se den nån gång! :)

Postat av: Malin Wederberg

Publicerad 2015-02-19 20:49:05

Om jag ändå kunde se en skräckfilm utan att bli så galet rädd >.< Den verkar bra i alla fall!

Svar: Brukar hålla händerna för ögonen och fråga mina föräldrar vad som händer... Den är superbra och inte så superduperläskig (fast det är ju olika vad man tycker är läskigt).
Karin

Postat av: Fröken Annorlunda

Publicerad 2015-02-19 21:09:06

Det var jättelänge sen jag såg den sist, kanske ska se den ikväll !:D <3

Postat av: josefine

Publicerad 2015-02-20 09:12:47

sv: det är den verkligen :D

Postat av: Henrik

Publicerad 2015-02-20 15:26:03

Ett filmtips är "Deliver us from evil"

Svar: Tack!
Karin

Postat av: Frida

Publicerad 2015-03-02 19:21:10

Det finns en skräckfilm (typ) som handlar lite om ubåtar, besättningen på en ubåt, den är läskig, på ett psykologiskt sätt (såg den för länge sedan)

Svar: Åh, vad spännande! Du minns inte vad den heter?
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela