Forevermore

Namnsdag

Publicerad 2015-07-22 17:11:00 i Mode, Äventyr,

Idag är det min namnsdag, Magdalena efter min mors favortidocka. Det är inte många familjer som firar namnsdagar men i min familj har vi alltid gjort det. Idag var vi i Åhus och lyssnade på berättelsen om Absolut, vodkan. Visste ni att Absolut är det mest sålda varumärket näst efter Coca Cola? För några år sedan såldes Absolut till Frankrike för 55 miljarder svenska kronor vilket kan jämföras med Volvo som såldes för endast 35 miljarder svenska kronor. Antagligen vet ingen varför Absolut såldes till Frankrike, Sverige hade verkligen tjänat på att ha det kvar, den Svenska staten hade mått mycket bra av det. Besöket var intressant. Ett armband och ett iPhone skal inhandlades i shoppen tillsammans med ett sugrör. Inga pennor, nyckelringar, halsband, tröjor men glas av alla de slag. Dessvärre fick man inte fotografera där inne så har inga bilder alls. Efter Åhus ämnade vi oss till café Annorlunda men på grund av en förmodad olycka så körde vi istället till Mossby kaffestuga. Av de kaffestugor och kakbuféer jag besökt i mitt liv är Mossby ändå det finaste och deras kakor är helt sagolika! Tyvärr har dom bytt ägare så den mysiga affären där de sålde gott te finns inte längre kvar. Så det kan gå. Har inga bilder därifrån heller..
 
Förra året däremot. Då var vi i Halmstad och besökte en utställning om Titanic. Har inga bilder där innefrån (för gamla saker tål inte blixt etc.) men utifrån tog pappa en bild på mig. Det var första gången jag använde kläderna från USA tror jag. Det har blivit en del sedan dess eller eh, en del och en del, utrymmet vid spegelen är så belamrat med lådor att man knappt ser helfigursspegelen hehe..

Kommentarer

Postat av: Boel

Publicerad 2015-07-22 19:51:13

Grattis på namnsdagen! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Karin

Postat av: N

Publicerad 2015-07-23 00:11:43

Grattis på namnsdagen :D

Svar: Tack så mycket! :D
Karin

Postat av: hjjonsson.blogg.se

Publicerad 2015-07-23 00:59:13

grattis på namnsdagen!

Svar: Tack så mycket! :D
Karin

Postat av: Vanessa andersson

Publicerad 2015-07-24 16:54:47

grattis på namnsdagen :D

Svar: Tack så mycket! :D
Karin

Postat av: Ida ☯ the sky under the sea

Publicerad 2015-07-24 22:27:19

Spännande de där med att höra massa om företaget Absolut ^^

Postat av: Hanna Andersson

Publicerad 2015-07-27 14:40:25

Grattis på namnsdagen!

Svar: Tack så mycket! :D
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela