Forevermore

Ett besök på Djurkyrkogården

Publicerad 2015-03-30 09:11:00 i Över bron till den andra sidan,

Var i går igen på Djurkyrkogården och tog bort lyktan då det nu blir ljusare på grund av Sommartiden. Istället för lyktan planterade vi en påsklilja.
Förra Söndagen såg vi något fruktansvärt: en kanin som var död. Vi hade ingen spade med oss utan lånade en liten spade från en grav inne på Djurkyrkogården. Marken inne på själva Djurkyrkogården är stenhård så vi valde att begrava kaninen precis där döden kom. Vi bestämde att det stackars djuret skulle få en påsklilja. Och jag hade aldrig ens i min vildaste fantasi kunnat tro att något djur skulle gräva fram kaninen och bära bort den på okänd plats. Hur man kan sjunka så lågt och vara så elak kommer alltid att vara ett mysterium för mig. Vi planterade i alla fall en påsklilja på platsen, som ett minne. Jag uppskattar alltid mina kaniner ännu mer när jag ser döda kaniner och harar ute. Livet är så extremt skört, glöm aldrig det.

Kommentarer

Postat av: purposes.blogg.se

Publicerad 2015-03-30 13:08:32

Va bra att det skitiga får dig att uppskatta dina egna kaniner mer. Det är bra att omvandla negativitet till positivitet, inte många som kan det.

Fint ni fixade det med blommorna^^

Svar: Är absolut inte bra på att omvandla negativitet till positivitet.

Tack :)
Karin

Postat av: Erica

Publicerad 2015-03-30 18:03:59

Fint gjort av er att ni begravde kaninen! <3

Postat av: Lina

Publicerad 2015-03-30 22:25:32

Vackert!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela