Forevermore

Throwback Thursday - Galveston

Publicerad 2015-03-26 19:56:00 i Resor,

Förra April över min mammas födelsedag var hela familjen på en ö som heter Galveston och som tillhör delstaten Texas i USA. Vädret var inte alls bra, det stormade en av de första dagarna vilket ledde till att vädret blev sämre men vi kunde bada i havet och poolen och det är ju USA, då får det vara hur kallt som helst.
Ni kanske ser att den ena halvan av mitt ansikte är svullen? Varför det är så har jag inget bra svar på. Jag hade ingen solhatt och solglasögon på mig när vi solade på stranden men det hade jag inte på Hawaii heller. Jag led fruktansvärt av mitt öga som till synes svullnade igen och sved något obeskrivligt så att det kändes som jag fått syra i det. Jag tror egentligen inte att min miss på stranden ledde till att mitt öga blev sådär utan någonting annat, vad vet jag däremot inte. Jag lider fortfarande av mina ögon, det är svårare att läsa små texter, titta mot solen och på saker som blänker men det är ingenting jag sörjer nämvärt.
 
På Moody Gardens. Fjärilen gillade min tröja :-)
I stranddistriktet. Dät trivdes jag mycket bra. Det var så fint där <3
En dag åkte vi in till Houston:
Vid stranden på Galveston byggdes det höga vallar och gatan fick sitt namn: Seawall Boulevard. Denna byggdes efter orkanen som drabbade Galveston år 1900, den värsta orkanen i USA's historia när det kommer till dödsoffer, som att skydda ön från framtida orkaner.
Precis över gatan från vårt hotell låg Walmart, ett varuhus som har allt och eftersom vi hade balkong dit fann vi mycket nöje i att inspektera Amerikanarna som inhandlade sina varor. Vi gick dit nästan varenda dag och förundrades. Det är något visst med varuhus utomlands och speciellt de i USA. Inte nog med att det är superbilligt, det är atmosfären och folket också. Folket som ber om ursäkt trots att dom inte ens är nära en. Här i Sverige är det, ''Undan, här kommer jag'' Inte konstigt att jag trivs bättre i Amerika <3

Kommentarer

Postat av: Janie

Publicerad 2015-03-26 20:55:32

Oj ofta! Fy vad jobbigt.

Postat av: Karin

Publicerad 2015-03-28 16:04:19

Sv: Vadå sommarhundar? Alla valpar är jättejobbiga och vadå att hunden var konstig i huvudet?...

Svar: Vi visste självklart att valpar kan vara superjobbiga och vi hade läst på i flera år men ibland bara vet man att det är något fel, något som min pappa var den första att märka då han under sin barndom haft flera hundar.

Den andra var normal men uppfödaren var extremt jobbigt något jag tyvärr inte insåg förrän papperna var påskrivna och vi hade fått hem den. Det är svårt att förklara, hoppas att du förstår.
Karin

Postat av: Jessy

Publicerad 2015-03-28 21:07:18

Oj, va jobbigt :( Men annars lät det ju som en toppen resa? :) kram, hoppas du haft en bra helg!

Svar: Yes, annars var resan toppen :)
Karin

Postat av: Ida Lindborg ♡

Publicerad 2015-03-29 11:25:22

härliga bilder :)

Sv: Tack så mycket :D

Postat av: Joanna- Journalist och föreläsare med Autism

Publicerad 2015-03-30 16:09:42

Vi du länkas inför mina 600-800 unika läsare/dag i en vecka?

Nu har du chansen!

http://www.domkallarmighannes.com/2015/03/veckans-blogg_29.html

Gillar du inte sådana här kommenterar eller redan fått en liknande så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra dag:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela