Forevermore

Cape May, my dearest love <3

Publicerad 2015-10-20 10:48:00 i Mat & Sådant, Resor,

Den 16 Oktober var det ett år sedan jag och mamma reste till Cape May, NJ.
Tänkte inte på det alls men visste att det var i mitten av Oktober. Så dåligt av mig. Vi reste via Toronto så jag kunde äntligen säga att jag varit i Canada (har liksom deras flagga intatuerad) och vi reste i Echonomy. Och ja, jag överlevde och det gick ju bra men det var innan vi satt i Business Class det ;-) Undrar om jag någonsin kommer att kunna sitta i Echonomy på långa resor igen... Hm.. Nåväl, Cape May var en fantastisk plats som jag förmodligen i framtiden kommer att besöka igen. Kanske under Juli då det var alldeles för höga vågor för att kunna bada i Okober samt att badvakterna redan hade avslutat säsongen. Det ser ganska kallt ut på bilden av husen men det var det inte även om det var lite kyligt ibland. Det farliga med Cape May var en antikaffär vid namn West End Garage (haha) där jag köpte extremt mycket smycken (mest brosher), väldigt vackra och ovanliga. Om dom var dyra? Eh, ja... Men YOLO liksom haha. Har använt två av de brosher jag köpte, bra där! Men men, jag skyller på att jag inte har några kläder där dom passar ;-) Så får köpa eller beställa det. Jo, pappa, det var en sak.. Men han har lovat mig beställningar snart igen varav den ena blir en stor en som vi måste dela på två, kanske tre. Nackdelen är den sabla tullavgiften. Fick liksom en hatt förra hösten som var försenad och den gick på 2.000 i tullavgift. Helt insane! (bild på hatten finns HÄR om någon vill se den, den var ändå värd det)

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2015-10-20 11:01:05

Wilda var min älskade katt som fick somna in för några veckor sedan, ska få hem askan idag.

Ja har kronisk spänningshuvudvärk efter en skada på skallen så inga tabletter hjälper tyvärr. Alvedon är som en fis i vinden typ :P

Postat av: ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Publicerad 2015-10-20 15:58:36

Vilka härliga bilder :)

Svar: Tack <3
Karin

Postat av: Frida

Publicerad 2015-10-20 16:31:06

Vi har ca 2,5-3 timmar till Göteborg från oss, men vi ville ha en kväll för oss själva så då passar vi på att bo på hotell! :)
Jag bara älskar USA :)

Postat av: Isabella

Publicerad 2015-10-23 22:37:59

hoppas du får en fin helg!

Svar: Tack detsamma!
Karin

Postat av: Malin Wederberg

Publicerad 2015-10-24 21:43:26

Häftigt att ha varit där! :D

Svar: Ja verkligen :)
Karin

Postat av: Kajsa

Publicerad 2016-08-20 21:48:24

Vilket vackert collage!!!

Svar: Tack så mycket ^^
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela