Forevermore

En reselista

Publicerad 2015-10-27 09:12:00 i Resor,

Bästa köpet? Ser framför mig hur folk i framtiden kommer fråga mig, ''Vilket var det bästa köp du gjorde i New York, shoppingarnas shoppingstad?'' Och jag kommer svara, ''Nivea läppbalsam'' och den där tystnaden som kommer uppstå. Weirdo. Jag står fast, detta var det bästa köp jag gjorde i NYC, ja, kanske det bästa köp jag någonsin gjort. Ni förstår, jag fick ont runt min mun och då menar jag inte sådär yttepyttelite, utan megaont, det stack och sved och var väldigt obehagligt. Vaselin hjälpte inte alls och jag tog aldrig med något Läppsyl denna gång. Tur för mig så fanns det ett slags apotek inte långt från där båtarna går till Frihetsgudinnan. Det blev min räddning. Ska ni till New York: glöm förallt i världen inte läppcerat!
Sämsta köpet? Här måste jag säga två. Hotellet i New York först och främst, alltså någon låg extremt risigt till där ett tag. Tur att även jag kan lugna mig ibland, eller, inte tur, beroende på hur man ser det ;-) Och det andra då? Jo, flygresan mellan Stavanger och Kastrup. Här betalar man för Business Class för att man kan och så en till nosig flygvärdinna. VARFÖR FINNS NI?? Inte nog med det, det fanns inga fördelar. Inga alls. Jo, en egentligen. Efter att ha suttit med extremt bra benutrymme över hela Atlanten var det skönt att även ha bra benutrymme den korta sträckan men SKÄMTADE DOM ELLER?? Ingen duk, inget porslin, inget glas, ingenting alls. Mjo, det var ''gratis'' men???
Hur kändes det att komma hem? Hem? Jag är på semester nu ju.. Ska strax resa hem igen :D, är bara på en kort visit vettu, men alla papper hånar mig: Svensk medborgare, Svenska. Alla ord jag inte vill vara. USA är hemma förstår ni. Där är jag fri.
Men, hur kändes det att komma tillbaka till platsen du är stationerad i då? Ja, det var bättre :D 'Åk tillbaks, åk tillbaks dit där du kom ifrån' Det sa alla rösterna på flygplatsen i Danmark, men jag var den enda som hörde. Dom höll på att boarda ett plan när jag och mamma gick förbi. Med destination CDG. Paris. 'Det tar vi' bad jag men mamma skakade på huvudet. Ond :(
Hade djuren saknat dig? Det tror jag nog. Båda blev helt överlyckliga när mamma och jag kom in genom dörren <3 Madame Lullaby hade en kal fläck i nacken men efter samrådan med veterinär så ska vi avvakta. Hon äter och lider inte. Pälsen börjar redan växa ut. 'När miljöerna ändras' säger internet 'som när man byter hö eller flyttar' När allting inte är som det borde vara alltså. Men nu är allting som det borde vara igen :-) Men nästa resa väntar runt hörnet och jag förbereder mig, både psykiskt och mentalt. Inte detsamma. Men nästan. Inte samma längtan. Men nästan. Någon gång i framtiden kommer jag att vara någon evigt tacksam. Eller inte. Ni känner ju mig ;-)

Kommentarer

Postat av: linah

Publicerad 2015-10-27 16:25:01

jätterolig lista:D!

Svar: Tack :D - Har komponerat den själv :)
Karin

Postat av: Cassandra Haraldsson

Publicerad 2015-10-27 20:31:53

Kul lista :)

Svar: Tack - Har komponerat den själv :)
Karin

Postat av: Anno

Publicerad 2015-10-27 21:19:38

Vilken rolig men ovanlig lista. Vart går nästa resa? :3

Svar: Tack ;) - Har komponerat den själv :D Det är tyvärr hemligt än så länge men det ska bli väldigt spännande ^^
Karin

Postat av: Mohammedi's | Art, model & designer

Publicerad 2015-10-28 02:28:25

kul

Postat av: anon

Publicerad 2016-08-20 21:47:18

Älskar dig <3

Svar: Aww <3
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela