Forevermore

Sista inlägget om Canada (+Tankar om)

Publicerad 2016-08-27 09:20:00 i Mat & Sådant, Resor,

Nämen! Fyra månader (-inte en chans att det är så länge sedan :o) efter landning kommer här nu det sista inlägget om Canada, eller alltså, jag kommer ju såklart att göra throwbacks men ni förstår säkert =) Är ni beredda? Let's do this.
 
Business Class med Air Canada, direktflyg Halifax - Heathrow.
Kändes helt okej ändå med tänke på att vi faktiskt hann göra något den dagen planet skulle gå mot Europa, annars brukar man ju aldrig göra det. Min tröja var lite fuktig efter regnet men den torkade ganska fort.
Här ser ni alltså: grönsaker, frukt och ost (=ej god), frukost, omelett (=ej god) och en utsikt eftersom det var en nattflygning och inte fyra mål mat som det brukar vara :-)
Efter ca sex timmar landade vi på Heathrow. En flygplats jag inte alls tycker om. Väl där fick vi gå cirka 100 mil (just det; mamma har ju diskbråck men för henne gick resan utmärkt, förutom när hon skulle av planet och gå - då var det som jobbigaste för henne) och där jag bar både hennes och mitt handbagage (allt för att göra det lättare för henne) När vi så väl kommer till en tavla ser vi en annan tavla med Business Class Lounge och man ska ju utnyttja så mycket som möjligt när man sitter i BC så vi iväg. Minst 100 mil til (alltså jag skämtar inte ens, Heathrow är en enormt stor flygplats) och efter en låång stund hittar vi den!!! Läst någonstans att Heathrow's lounge är en av de bästa i världen.. Och nej, det var inte meningen att salsan skulle bli ett hjärta men det var ju rart <3 Och ja, jag gillar vita bönor okej?
Efter den helt underbara frukosten så tänkte vi, 'Nu är det kört' för nu skulle vi ju till vår gate. I andra änden av flygplatsen. Och vilse var vi. Och trötta var vi. Men, vi hade extrem tur. En man kom körande med en maskin som hjälper handikappade mellan gaterna och han frågade om vi ville ha lift eftersom han ändå skulle köra tomt tillbaka så vi upp där och han iväg. Genom de långa gångarna, förbi folk som var ivägen. Tillslut var vi framme. Vi hann precis. Hann bara sätta oss och vila en kort stund innan det var dags att boarda, SAS <3 Ja, jag är kanske den enda men jag gillar verkligen SAS okej? SAS för mig är trygghet, det är skönt att åka med ett nordiskt bolag efter att ha varit på resande fot ett tag. Men mellanmålet.. Jag gillar verkligen inte rostbiff.. Men den där chokladen med nougat, den är himmelsk. Den smälter i munnen. Och vet ni, i Business får man hur många man vill <3
Tankar om Canada
Hotellen: Helt klart Lord Nelson i Halifax. Vi blev trevligast bemötta där och atmosfären var helt underbar.
Besvikelse: Hilton, Niagarafallen. Vi trodde att alla Hilton hade samma standard. Tyvärr trodde vi fel.
Bäst: Vi båda gillade Montreal bäst av de fyra platser vi besökte. Är tacksam (både där och då och nu i eftterhand) att vi var där flest dagar.
Folket: Nej, Canadensarna är inte som Amerikanarna, inte ens det minsta. Det stundtals dåliga bemötandet kan ha varit för att dom trodde att vi var från USA. Vi tror inte att Canadensarna gillar Amerikanarna något vidare och flera faktorer under resan pekade på det faktumet men såklart fanns det undantag.
Pengarna: Den Canadensiska dollarn är gjord av plast, närmast oförstörbaro och hela din plånbok / börs kommer att lukta Maple Syrup som visserligen är en doft du inte kan tröttna på.
Till Canada reser jag: Förmodligen inte igen för man ska ju aldrig säga aldrig *•*

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2016-08-27 10:23:10

Hmm jag hade fått för mig att Kanadensarna alltid var trevliga!😋 intressant inlägg...får se om man besöker landet någon gång i framtiden.

Svar: Det sa hon på resebyrån också :/
Karin

Postat av: Louise

Publicerad 2016-08-27 21:26:17

Men wat, sitter du där framme!? Vilket fint glas btw det hade gärna fått vara hemma hos mig ^^

Svar: Ja det gör jag :) Jaaa, visst är glaset jättefint (jättegott att dricka ur också)! Det hade gärna fått flytta in hos mig med, men håll koll på second hand. En gång för många år sedan hittade mamma en kopp med SAS som dom använt i Business Class.
Karin

Postat av: Jaksam

Publicerad 2016-09-06 20:38:55

Vilken enorm skillnad mot Echonomy heh. Vita bönor måste ju vara det godaste som finns typ!? Det är ett allvarligt fel på en om man inte gillar det haha :p Men tycker du verkligen att det var lönt i Business Class mellan London och Danmark? :3 Jag menar, plastglas???

Svar: Håller helt med om vita bönorna, i skolan var det helfel att tycka om det :( och nej, det är inte lönt att sitta i Business på korta sträckor som London - Köpenhamn, men ändå skönt eftersom det är lugnare. Att få platsglas och plastbestick i Business känns ... väldigt konstigt.
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela