Forevermore

Permanent utställning om Barbie

Publicerad 2016-07-15 12:08:00 i Mat & Sådant, Resor,

Efter Basilique Notre-Dame de Montréal fångade vi en taxi som tog oss till en utställning om Barbie. Man blir aldrig för gammal för Barbie. Expo Barbie är den största permanenta uställningen om Barbie i hela världen. Här fanns massor av dockor med andra ord. Gratis inträde dessutom.
Modevisning:
Blev mest förtjust i dockan nedan:
Ville ändå ha Rose:
Den Canadensiska dockan har vi faktiskt. Den köpte jag till mamma i Paris 2014.
På tal om Paris...
Hawaii och Statue of Liberty:
Filmer också såklart. Här ser vi Alfred Hitchcock's 'Fåglarna':
Scarlett O'Hara från 'Borta Med Vinden'. Henne har vi med den röda klänningen.
Gardinklänningen:
Familjen Addams (minus barnen):
Även olika företag:
Hershey's:
Många är de modeskapare som designat kläder till Barbie. En av dom är Christian Dior. Denna dockan gillade jag också:
Så här kommer jag se ut i framtiden x) hheheh.....
Tyckte att Zombien var häftig:
Denna var vacker, tycker ni inte?
Denna tyckte jag var rolig:
Efter utställningen om Barbie var vi hungriga. Så vi begav oss ner i gallerian mot Food-court där vi köpte Thaimat som vi delade. Extremt god. Undras tro om Thaimaten i Thailand är lika god. Hmmm...
Arkitekturen i de flesta gallerior är fantastisk (sorry not sorry Emporia):
Sedan begav vi oss iväg. Vi ville till Montreal Eaton Centre.
Kom inte närmare Mont Royal än så här:
Det tog ett tag att hitta köpcentrumet. Så efter en kik i lite olika affärer så var det dags för mat igen.. Subway den här gången. Det har hänt att mamma och pappa beställt på Subway i Sverige. Men det var första gången för mig. Vissa maträtter kan jag inte äta i Sverige. Vet inte varför. Har sådana extrema crawings på Subway ibland så ni anar inte.
\m/
Dagen efter fyllde jag år men det tar vi nästa gång =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-17 17:31:25

Vill också ut på ovanliga resor :( Så roligt med utställning om Barbie dessutom.

Svar: Aw :( Men det finns leksaksmuséer i Eslöv, Osby och Stockholm bland annat (varav alla tre har Barbie👍). Sök leksaksmuseum på google så hittar du fler😃
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela