Forevermore

I don't know what I think but I'm sure we'll get along somehow

Publicerad 2016-06-15 11:13:00 i Mat & Sådant, Resor,

När vi hade landat på Toronto's flygplats (Lester B. Pearson International Airport - uppkallad efter Canadas före detta premiärminister) så bokade vi ju en shuttle, en slags taxi som är mycket billigare än just taxi och den hämtade upp oss när det var dags att lämna hotell Hilton i Niagara. Efter ca. 1 timme släpper den av oss vid nästa hotell på resan; den första brandsäkra byggnaden i Toronto byggd 1909, efter den stora branden 1904 som förstörde stora delar av Toronto - 104 byggnader. Då jag älskar det förflutna tycker jag såklart att det är extremt coolt att Hotell Victoria har en egen WikipediasidaHotellet är är alltså det med flaggorna.
Något jag också blev väldigt glad över var att hotellet i receptionen sålde vykort på hur hotellet såg ut förr i världen; där ser man verkligen hur det har förändrats vilket såklart alltid är tragiskt. Mossop är det ursprungliga namnet för hotellet.
Första dagen i Toronto letade vi febrilt efter en minnesplakett över branden 1904 men efter två timmars sökande i det område den skulle finnas + det faktum att vi frågade runt hade vi fortfarande inte hittat den och gav därför upp. Därför sökte vi inte heller efter plaketten från branden 1849, vilket är ganska intressant eftersom plaketterna var den enda anledningen till att jag ville till Toronto ... Har ju skrivit förr att jag är normal ;-) Nåväl, fina blommor hittade vi i allafall.
Begav oss till en second hand affär som jag hittat hemma som inte var något att ha alls. Alltså dom hade liksom ingenting?? Men snubblade på en annan, ovanligare affär (de hade till och med en likkista!!) som jag inte hittat hemma och där köpte jag en massa cabinetcards (finns det något Svenskt namn? Är så dålig på Svenska..) och dom var väldigt billiga men jag kunde ju inte köpa alla (dom hade liksom minst 1.000 så tog dom jag kände mest för - så är det för mig; har säg 1.000 kort men det är alltid några som liksom pratar med en om ni förstår?) 
Så mysigt att bara gå omkring. Kunde riktigt se framför mig hur det sett ut förr.
Efter det åkte vi såklart till Hard Rock Café vilket betyder att jag och mamma besökt de enda två Hard Rock Caféerna i Canada, yey :D Väldigt coolt!!
Tog såklart laxen igen. Alltså kärlek <33 Den här gången fick vi inte välja utan fick potatismos, vare sig vi villle eller inte vilket vi ville så det gjorde ingenting. Mycket i Hard Rock Café kedjan är det samma men mat (och även dryckerna) kan skilja sig väldigt. Både jag och mamma valde samma drycker som förra stället men jag fick mer jordgubbar (-Strawberry Basil Lemonade) och mammas var 1.000 gånger godare (-Wildberry Smoothie) än i Niagara tillexempel.
Platsen där Hard Rock Café ligger påminde väldigt mycket om Times Square..
Samma kväll tänkte jag, 'Nu ska jag testa dig' och med 'dig' menade jag Rockstar Strawberry Whipped. En dryck som inte smakade gott alls. Kanske hade den varit god om vi hade haft ett kylskåp men det hade vi inte :/
Tacka vet jag min älskade vanliga Rockstar <33 Som inte finns i Sverige :((( Lika god ljummen som kyld <3
Dagen efter, med besök uppe i CN Tower tar vi nästa gång :)
 
Att komma ihåg till eventuell nästa gång:
1. Säg inte 'det köper jag på nästa ställe' för det finns inte på nästa ställe.
2. Tiggare och obehagliga människor finns överallt. Var försiktig. Ha inte med så mycket pengar ut.
3. Inte jättetrevlig stad, inte så vänliga människor.
4. Bo inte på Hotell Victoria.

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2016-06-15 15:48:52

så coolt

Postat av: Inez

Publicerad 2016-06-15 16:23:21

Åh, så häftiga bilder! :)

Postat av: Mikaela

Publicerad 2017-03-19 21:24:51

Jag sökte i din blogg och fann detta inlägget. Döpte du din kanin efter en dricka?? Sjukt coolt isåfall😊

Svar: Nej, det gjorde jag inte. Han fick sitt namn efter en låt ('Rockstar' by Nickelback) Jag vet inte exakt vad jag tänkte när jag gav honom det namnet men jag ÄLSKAR Nickelback och jag antar att jag kände att det var det enda namnet som jag kunde ge honom ;-) Han var en väldigt häftig kanin, han ÄLSKADE hårdrock ^^
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela