Forevermore

Lindt Påskägg

Publicerad 2016-03-23 11:26:00 i Mat & Sådant,

Påsken närmar sig med stormsteg och på Lördag är det Påskafton. Känns ju som att det var härom dagen som det var Julafton. Okej, kanske inte. Men det går fort nu. Den evinnerliga jakten på chokladägg med mjölkfyllning startade förra helgen. Tusan. Anthon Berg's (och andras) påskgodis hade varuhusen ställt fram men endast det vanliga Lindt som alltid finns fanns. Likaså Marabou. Men så, skickade in pappa på ett varuhus i staden i Söndags. Yes. Willy's är bra ibland. Dom hade Lindt's påskägg men inte Marabou's :( så  jag mailade och frågade. Elektroniken är bra ibland. Marabou's påskägg fanns 2005 (kan vi ta ett moment för det ... ) och gjorde en efterlängtad comeback 2013. Limited edition. Tur man inte vet sånt. Att det var sista gången jag åt dom 2013. Nåväl. Lindt's är ju extremt goda. Får njuta av dom så länge dom finns. Hoppas att det är för evigt trots talesättet.

Kommentarer

Postat av: Mathilda Henriksson

Publicerad 2016-03-26 13:11:03

Så gott!! :)

SV: Jag har faktiskt inte ätit det jättemånga gånger men jag har tyckt att det varit gott från första gången! Det har knappt någon smak alls men jag brukar smaksätta det med lite vaniljpulver, men vet att man även kan smaksätta det med tillexempel kanel eller soyadrycker med olika smaker, men det har jag inte testat själv än! Men det är också därför jag brukar ha frukt och bär till för att ge det lite mer smak!
I glaset var det granatäpple-dryck, supergott verkligen! :D

Postat av: ISABELLA

Publicerad 2016-03-26 20:09:19

Mums! :)

Postat av: Tilda Barkselius

Publicerad 2016-03-26 22:26:20

Underbart med chokladägg :)

Postat av: De

Publicerad 2016-03-29 12:19:31

Mums!

Postat av: anonym

Publicerad 2017-01-09 18:39:55

alltså sorry men vilket talesätt .#

Svar: 'Ingenting varar gör evigt' är talesättet. Inget du behöver be om ursäkt för ;)
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela