Forevermore

I'll miss the Winter, a world of fragile things Look for me in the white forest, hiding in a hollow tree

Publicerad 2016-05-31 20:34:00 i Allmänt,

31:e Maj 2016. Klockan var strax efter fem på kvällen och vi hade 24,6 inne och 24,9 ute. Det som jag tycker är det jobbigaste med sommaren är värmen. När man sitter vid datorn och är helt kallsvettig eftersom det är så varmt, när man ska sova och det är 24 grader i rummet och man vrider och vänder sig och är helt svettig men tillslut somnar man. Det konstiga är att utomlands känner jag inte så. Kanske är det för att där alltid finns luftkonditering på rummet, att man är ute i princip hela tiden, man är klädd annorlunda. Men jag gissar på luften. Vi har alla varit där? Man behöver inte resa speciellt långt, det räcker med Paris för att känna att luften är bättre där, trots att det är en storstad. Kanske är det för att det är nytt; dofter, upplevelser, man somnar efter en händelserik dag, man upplever, tar in och gör något nytt nästan hela tiden. Jag är inget fan av sommaren, men jag hatar den inte. Tycker bättre om Hösten och Vintern. Från Oktober till Februari. Från kyligare dagar till precis innan våren anländer med alla blommor och världen vaknar efter den långa dvalan. När det är lugnt och alla vill hem eller in eftersom det är kallt, då kan jag stå där och känna att jag önskar att det alltid var Vinter. Vintern är vacker. Och Hösten också vacker.. Jag tycker allra bäst om Hösten men vissa perioder, som just nu (-klockan är 20:30:12), när jag varken fryser eller är varm, utan är precis lagom; då älskar jag dig verkligen, ljuva Sommar. 

Kommentarer

Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Publicerad 2016-06-03 06:06:12

Jag är verkligen tvärtom. Från oktober-april hatar jag livet och vädret och allt. Och från maj- september är jag nöjd ^^

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-06-29 17:12:13

Var ät bilden tagen? Ser ut som England?

Svar: Cape May, New Jersey, USA - i närheten av postkontoret :) Däremot påminde Cape May mycket om just England.
Karin

Postat av: Jag

Publicerad 2016-07-07 12:27:40

EVANESCENCE <33

Svar: <33
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela