Forevermore

Redan ett år??

Publicerad 2016-09-21 09:37:00 i Mat & Sådant, Resor,

Den 21:e September förra året lyfte ett flygplan från Kastrup med destination Newark. På det planet, i första klass, satt jag och mamma. Reasan hade bokats redan i Februari så hela året längtade jag till hösten och när den förste September väl var kommen ville jag aldrig att månaden skulle skifta. Jag var både förväntansfull och rädd. Förväntansfull på första klass och rädd för att flygvärdinnorna skulle behandla mig dåligt även där. En flygvärdinna var elak (men inte bara mot mig, utan mot alla) men jag var ändå glad. Att kunna äta maten och att kunna sova kändes som en extrem frihet.
Första middagen i New York. På en Irländsk Pub ett stenkast från hotellet.
Älskar när det händer något när man tar en bild.

Efter ett besök i en second hand affär fann vi Ladurée där jag drack världens godaste saft, mmm <33
Tog typ världens coolaste utsiktsbild från hotellfönstret.
Panoramafoto taget från Ellis Island.
Kanadagåsen ser ut att tänka, ''Follow me'''. Vänta lite, var det en slump att jag åkte till Canada sju månader senare? ...
Åt mystiska chips som var över förväntan.
Vidare..
Framme i Texas <3
Yummy!
Om ni spelar Sims 3 och har Årstider installerade förstår ni hur glad jag var över att äntligen kunna testa Shaved Ice. Valde Ananas. Det var kallt. Och gott.
Besökte Operahuset som tyvärr inte hade någon föreställning.
 Så typiskt amerikanskt. Så smart. Varför finns det inte i Sverige för?? (detta är Sonic om någon undrar)
Från Houston till Stavanger åkte vi ''privatplan'', eller alltså.. Hela planet var första klass. Inte Echonomy. Endast första klass passagerare. Tyvärr är denna linje nu skrotad så riktigt coolt att ha åkt den =)

Kommentarer

Postat av: Jaksam

Publicerad 2016-09-21 11:20:53

Så coolt!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-21 20:14:53

Så fina bilder!

Svar: Tack :)
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela