Forevermore

Careless Whisper

Publicerad 2017-04-27 11:29:00 i Musik,

Det har gått över fyra månader sedan George Michael lämnade en hel värld i chock och sorg. Självklart kände jag till honom men jag tog det inte så hårt. Kanske var Georgios Kyriacos Panayiotou (hans riktiga namn - pappan var från Cypern) mest känd som en av två i gruppen Wham! Förresten så måste ju baksidan på singeln 'Last Christmas' vara det roligaste som finns. Hur många gånger jag har skrattat till den vet jag inte (inte lika mycket som åt Nickelback's baksida till 'All The Right Reasons' tho...... Nu är ni varnade so here you go) Jag vet inte ens varför baksidan till 'Last Christmas' är så rolig. Är det min sjuka humor? Är det frågan om varför Andrew Ridgeley är en ren? Eller är det för den makabra faktan att död förknippas med jul på singeln? I don't know, but here you go:
Men som titeln viskar (HAHAHAHAHA) om så är det något annat detta inlägg skulle handla om egentligen. År 1984 så släppte Mr. Michael en låt som heter 'Careless Whisper', en låt som faktiskt skrevs av både George Michael och Andrew Ridgeley.
Nu är det såhär att Seether (som jag skrev om en gång) har gjort en cover på 'Careless Whisper' (i och för sig så släpptes deras cover för hela tio år sedan, det vill säga 2007) Nåväl. Helt exalterad och med skyhöga förväntningar (då jag älskar både 'Careless Whisper' och Seether) lyssnade jag för en tid sedan på Seether's version och ''OH MY!!!!'' = jag blev ju inte direkt besviken om jag skriver som så ^^ Jag kände att jag var tvungen att visa versionen gjord av Seether för mamma och även hon var ''OH MY!!!!' = hon gillar Shaun's (Shaun Morgan heter alltså han som sjunger i Seether) röst mer men hon växte upp med George Michael så .... Oh well, hon hatade den i alla fall inte vilket alltid är någonting när det gäller henne haha ^_*

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-04-27 19:46:58

Woa. Brukar alltid föredra originalet men covern är så bra att jag inte vet vilken jag gillar bäst☺️

Svar: Jag med, oftast. Jag håller helt med dig, det går inte att välja vilken som är bäst.
Karin

Postat av: Carro

Publicerad 2017-04-27 20:50:33

jag ÄLSKAR last christmas!! bästa jullåten då, nu och för alltid

Svar: Agree ^^
Karin

Postat av: Ronja

Publicerad 2017-04-27 21:35:20

FYRA MÅNADER!!!!!??????

Svar: IKR!!!
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela