Forevermore

Efterarbete efter åsknedslag

Publicerad 2017-01-09 10:05:00 i Allmänt,

Var bloggar jag från? Jo, från min dator som gick sönder den 22 December!!! Vilken lättnad. Trots att 2016 var ett mycket bra år med drömresor (alla klara - vad gör man då??) och bra händelser allmänt var det en dag som gör att jag och mina föräldrar alltid kommer att ha en förändrad syn på det här med åska. Den 28 Augusti var dagen (men läs allt om det där genom att klicka HÄR) Jag ryser inte längre när jag tänker på det, jag tänker inte längre på vad som kunde ha hänt, jag sörjer inte längre det vi förlorade (fast jag saknar vår tjock TV alltså...) och jag antar att det är en början. Men efter att brandkåren, listor till försäkringsbolag är skickade och man faktiskt låtit händelsen sjunka in, vad händer då? Jo, efterarbetet. Tapetsering, ersättning etc. Tapetseringen i vardagsrummet skedde när jag och mamma var i Irland. Det blev inte jättebra, men det duger.
Mitt rum blev faktiskt väldigt bra tapetserat <3
He's still here!! Självklart kunde jag inte förmå mig att kasta bort Floridanallen <33
Vad saknas nu då? Jo, ett fönster till mig. ''Men du har ju ett??'' Ja, det har jag. På lån. Det är ett fönster som är mycket svårt att förstöra (såna fönster affärerna har som skyltfönster) och varför har jag det då? Jo, den femtonde November så var glasmästaren här och skulle sätta i det fönster som mättes ut och beställdes den femtonde Oktober men tror ni att den glasmästaren som var här i Oktober mätte rätt?? Nej, självklart inte. En hel decimeter fel mätte han. ''Vi kommer om en månad'', sa den glasmästaren som var här i November. Har han hört av sig?? Svar nej. Åh, om bara inte försäkringsbolaget anlitat dom då ... Och vi har inte heller kontaktat glasfirman. Inte vårt jobb. Inte vårt problem. Inte egentligen. Efter den 23 Januari ska däremot pappa kontakta dom, för runt det datumet ska vi ta ner våra julsaker. Brukar ha dom uppe en månad så.. Ska bli intressant att se hur länge vår gran kommer hålla iår. 2015/2016 års gran håller rekordet hittils. Ända fram till påsken fick den stå innan den började barra ^^ Men så ska man ju ha tur också. Mammas arbetskamrats gran åkte ut förra veckan. Kungsgran och huggen själv av hennes man. Ja se granar...

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2022-04-25 13:45:10

Länken till inlägget om åskan funkar ej. Skulle gärna vilja läsa det :/

Svar: Jag råkade radera det inlägget men skrev om det. Har nu ändrat länken så den ska funka nu =)
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela