Forevermore

Mitt fönster är på plats!!!!!!

Publicerad 2017-01-31 18:18:00 i Allmänt,

Alltså äntligen. Den 28:e Augusti slog åskan ner i vårt hus, och förstörde bland mycket annat mitt fönster, och den 15:e November (när jag och mamma var i New York City) var fönstret färdigt att monteras in. Men såklart inte. Glasfirman hade mätt fel. ''Vi kommer om en månad'' Det var vad dom sa. Inte förrän förra veckan meddelade de att fönstret var klart. Men nu sitter fönstret där. Känns ovant att ha ett vanligt fönster där igen istället för skyltfönstret jag haft på lån sedan November men vi ska nog komma överens, det här fönstret och jag. Så småningom. Ikväll ska pappa montera min fönsterbräda igen och sätta upp min gardinstång.

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2017-01-31 20:12:54

Fy så obehagligt!!!! Tur att ni klarade er, man läser ju så hemska saker i tidningarna :(

Postat av: Alice

Publicerad 2017-02-01 21:42:04

Min farfars gård brann ner till grunden av ett åsknedslag men alla klarade sig och deras saker fanns i ett hus då dem skulle flytta eftersom dem inte orkade med gården längre.

Svar: Men fy så fruktansvärt!!!! Brandkåren sa att vi hade väldig tur och det hade din farfar också: vilken extrem sagolik tur att alla klarade sig och att deras minnessaker redan hade förflyttats. Att förlora sitt hem är ju hemskt men att mista alla bilder och annat viktigt låter värre i mina öron.
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela