Forevermore

Band jag älskar: Takida

Publicerad 2017-07-20 11:25:00 i Musik,

Jag har gjort nästan samma lista om Evanescence (click here) samt Within Temptation (click here) och nu är det alltså dags för Svenska Takida. Detta kommer att bli så himla svårt x)
 
Första låten jag hörde:
Det var i alla fall den första videon jag såg. Minns att jag var väldigt fashinerad av den och är så än idag.
 
Bästa videon:
Takida är ju inte världsbäst på att göra videor av oklar anledning men när de väl gör en är det så himla bra. Jag älskar den låten. När jag hörde den första gången kändes det som om jag fick en varm kram och eh, jag tittade på videon minst hundra gånger efter varandra när den hade släppts.
 
Första konserten:
Min första konsert <3 Det var under deras tältturné den 6/8 2011 vid Stadion i Malmö. Först spelade Car Park North och sedan var det Europe. En jättebra konsert förutom Car Park North haha. Bilden är från när de spelade låten 'Evil Eye'
 
Två låtar jag inte gillar:
Och:
Jag vet inte varför. Jag har inget svar alls. Jag tycker bara inte om dom.
 
Fyra låtar jag tycker mycket om:
Valde faktiskt mellan Deadlock och Thomas när det var bestämt att det skulle bli en till kanin i familjen. Jag har en picture disc med den låten på en vägg i mitt rum och varenda gång jag ser den (vilket är ofta då jag älskar den) så känns det som om jag har skrivit den (oh how i wish i had) En mycket känslosam låt - när man nått den punkt i livet där man måste välja mellan att sluta andas eller leva vidare vilket är det värsta tillstånd att befinna sig i. Ett tillstånd jag varit i alldeles för många gånger. Jag undrar verkligen vad veterinärkliniken hade haft för åsikt om Thomas hade hetat Deadlock då dom tycker att Thomas är ett konstigt namn på en kanin.
Jag brukar lyssna på den låten när jag funderar på att ta mitt liv vilket är vääldigt ofta. Den är lugnande för mig och jag kan lyssna på den även om jag inte vill dö fast det vill jag ofta, next question! Oh by the way: låten finns i en akustisk version också (eller Boxroom Version som Takida kallar det själv) - HERE YOU GO Den är också bra. Beror på vilken jag väljer att lyssna på men för mig har de båda versionerna samma effekt.
Lika vacker och känslosam som 'To Have And To Hold'
Handlar den om samhellet i sig eller om en person som är en idiot? Varför inte båda? Samhället berättar hur vi ska vara och somliga människor gör allt för att förstöra allt för en (låt oss ignorera det faktum att den enda som förstör för mig själv är jag) (fast nu skrev jag ut det i alla fall...) (...) (oh well)
 
Whoa, nämen det var ju inte så svårt. Vad tycker ni om Takida? Har ni någon favoritlåt? Någon låt ni inte tycker om? Eller har ni kanske aldrig hört talas om detta band förut?

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2017-07-20 12:20:59

Jag älskar Takida. Har inte deras demus men älskar deras album. Min favorit är the darkest insticnt.

Svar: Samma här. Trots att båda låtarna jag inte gillar finns med på det albumet.
Karin

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-07-23 20:46:49

Jag har hört talas om dom förut. Jag gillar Handlake Village jättemycket😊

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-07-23 22:42:48

Jag älskar Takida😃

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-26 16:15:51

älska takida

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-30 21:48:09

Vart köpte du deras demos? :)

Svar: Deras hemsida för en del år sedan. Jag är däremot säker på att Tradera, Blocket, Ebay eller liknande sidor säljer dom.
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela