Forevermore

Degeberga Marknad

Publicerad 2017-07-09 21:06:00 i Mat & Sådant, Äventyr,

Juli innebär marknadstider och första marknaden är nu avklarad. Degeberga Marknad är en marknad jag varit på varenda år sedan jag var två år. Självklart så minns jag ingenting men mamma har berättat att det då var Söndag & Måndag (nuförtiden är det Lördag & Söndag) Något jag hatar med marknader (förutom allt folk) är barnvagnar. Ofta tänker jag att människorna som har barnvagn med sig enbart har den för att komma fram. Barn är också jobbigt när de springer precis framför en *suck* Det var inte så många komna när vi parkerade bilen. Det är inträde för att få parkera. 40kr kostar det.
Det mysiga med Degeberga Marknad är att vi parkerar på en stor äng. Det finns parkeringar närmare (som också kostar 40kr men parkerar man på ängen så går man en bit i en bokskog.
Ahh, vackert...
Över en bro ...
Uppför en brant backe ...
Och så är man framme. Vi åt en varsin langos från den här vagnen.
Langosen vid namn Budapest innehåller egentligen också vitlök men de säger jag alltid till pappa att säga till i om att inte ta med. Jag gillar nämligen inte vitlök något vidare.
Stekt Sill tog vi alltid på Maria Magdalena Marknad men den är numera i Åhus Hamn och det är inte alls så trevligt där inbillar jag mig så det får vara det här året också.
En typisk marknadsbild: folk, matvagnat, blommor, moln, funderingar kring köp...
Sockervadd. Nu ska jag skriva om Sockervadd. Jag älskar det. Förra året köpte jag en strut och det var precis lika gott och klistrigt som jag mindes det. Jag fick alltid det på Åhusparken men hade alltså inte ätit det på flera år förrän förra året. Kommer med stor säkerhet att köpa Sockervadd på nästa marknad.
Betydligt mer bilar när vi skulle hem ...
Perfekt marknadsväder enligt mig: Molnigt. Regnet är liksom i luften och det duggar lite. Vädret idag: Minst 25 grader (säkerligen mer), kändes som 35 ibland, soligt, molnigt. Inte optimalt men jag klarade mig. Så körde vi samma runda som vi alltid kör. Rundan inkluderar bland annat Lillehems Utegrisar.
Se så söta de är <3 Särskilt de små ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela