Forevermore

International Street Market - Ystad 2017

Publicerad 2017-07-15 21:24:00 i Mat & Sådant, Äventyr,

Tredje året i rad jag besökte International Street Market i Ystad (2015, 2016)
Vilket vackert hus..
wait what
Det bästa med en matmarknad är att vi köper en maträtt från ett land vi tycker verkar intressant och så smakar alla. På så sätt kan man testa mer. Amerika hade annorlunda mat det här året; det brukar ha olika korvar, som heter olika delstater, men det här året hade de bara en korv, och den hette inte ens efter en delstat.. By the way, hur coolt är det inte att jag ett år senare varit i Los Angeles och sett där U.S. Route 66 slutar??
Pulled Pork kände jag för och den var delikat. Såsen var alltså hemmagjord Jack Daniel's barbecuesås; mycket god.
Nytt för iår: Elfenbenskusten, Afrika:
Vi valde att testa Tiebe (oliver, lök, paprika) Confession: ja, jag missade att fotografera men fick den i alla fall på bild. Det röda. Vi måste ta ett moment för det röda. Hela maträtten var superduperstark men den röda såsen var superduperextramegajättestark. ''Inte så stark som den där såsen vi köpte en gång'', sa pappa men för mig var den hemsk. Den där såsen såldes i en flaska. Man fick en nyckelring till med en död kyckling och eftersom jag samlar på nyckelringar så köpte vi den. Jag fick aldrig smaka den där såsen (#elakaföräldrar) men efter att pappa förklarat att endast en droppe av den där såsen förstörde en hel måltid förstår jag dom. ''Den gick inte att äta men den idag var väldigt god'' Åsikter är olika och tur är väl det.
Mycket människor men de trängdes inte. Sista dagen är bäst att besöka International Street Market. Mamma köpte bland annat våfflor från Holland och hon fick de mycket billigare.
Då vi valde bort langos till förmån för att testa annat provade vi något annat från min farfars uppväxtland..
Nämligen Ungersk Goulash. Ser kanske inte mycket ut för världen (allt det goda ligger på botten) men den var såå god.
Pappa kände att han var tvungen att prova majs från Amerika. Majonnäs, timjan och ost. Jag och mamma fick smaka och tro't om ni vill men även denna ovanliga maträtt var supergod.
För att fira Frankrike i efterhand så fick jag en Crêpe med nutella och banan.. Jag tror inte att jag behöver skriva att den var mycket god men nu gjorde jag det visst i alla fall ;-)
Vi tog med oss Capri Sun (fast jag säger alltid Capri Sonne) hemifrån och det var dunder att dricka detta efter att ha provat så mycket mat. Vi köpte självklart en lemonad på marknaden (supergod var den också ^^)
Fint väder. Varmt som tusan bitavis men Österports Torg består av många och stora träd med täta grenar så det var skugga mestadels.

Kommentarer

Postat av: Clara

Publicerad 2017-07-16 14:41:35

Vad mysigt det lät med lemonad från en marknad!

Svar: Ja verkligen och den var sååå god :-)
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela