Forevermore

Om en kanin, om en dator och om idag

Publicerad 2017-07-08 23:51:00 i Allmänt, Mat & Sådant, Mina älsklingar,

Ja ni ser ju. Thomas har inte varit i Lomma sedan Lullaby's födelsedag Han har ätit, legat sidan samt varit helvild så lidit har han inte gjort men vi kände att igår var det dags att få dom kapade. På en Fredag? Jajamen. Eftersom det inte var hans kindtänder den här gången så gick det finfint :-) Utan bedövning.. Men tydligen så kände han ingenting. Lika vild som vanligt när han kom hem igen, om än lite trött efter bilturen <3
 
Däremot så skulle jag installera en grej på min dator. Det fungerade inte och så insåg jag att min sökmotor hade ändrats till en annan och dessutom så var det där med kopiera / klistra in etc. på Engelska!? ''Jag får fixa det'', tänkte jag och återställde datorn. Som tur var (har mina moment) så hade jag klickat i att foton skulle överfaras i återställningen men alla mina Simsspel var avinstallerade så jag svalde hundra gånger, blev arg, tittade på den handkolorerade tavlan (föreställande en man, en kvinna och deras barn) ovanför min säng och önskade mig tillbaka till 1880-talet. ''Bara att installera igen'', tänkte jag, suckade och satte igång. Eller inte. Ett okänt datorfel har hittats sa rutan.
Den frågade om jag ville försöka igen. Jag klickade i Försök Igen. Men tillslut fick jag inse det uppenbara: det gick inte att installera. Efter att pappa och Thomas hade kommit hem från Lomma och efter att vi ätit middag berättade jag det för pappa. ''Det kanske är åskan'', sa jag. Vi har en del DVD-skivor som blivit förstörda nämligen. Filmen låser sig, står stilla i flera minuter, låser sig och håller på så. ''Jag provar den på vår dator'', sa pappa om Simsskivan. Den fungerade såklart utmärkt. ''Vi provar att köpa en extern hårddisk imorgon'', sa pappa tröstande. Idag körde vi till Media Markt. Jag fick en extern hårddisk. Nu kanske ni tänker att, ''Det finns ju faktiskt skivspelare i en stationär dator'' och det är alldeles riktigt men den fungerar inte. Man kan tycka att en (då helt ny) speldator köpt på Media Markt borde fungera felfritt från början men det gjorde den inte. Det skulle inte gå på garantin att få den lagad. Det skulle ta flera veckor så vi struntade i det. Den externa hårddisken fungerade perfekt till slutet. Den är gammal. Innan jag fick den använde pappa den till att bränna skivor med (ta't lugnt: han bränner alltid bilder från resor på skivor för att lägga i bankfacket) Det var den externa hårddisken som det var fel på. Thank God. Jag misstänkte grafikkortet men det fick jag ju nytt i vintras och att vänta ända till den 24/7 på att ens få prata med den firman som fixade med min dator då hade tagit kål på mig. Firmor borde inte få ha semesterstängt. Eller så borde de arbeta i skift. Eller så borde man kunna lämna in datorn och betala extra för att personen tog hem den hem till sig. Så vad gjorde jag igårkväll då?
Du vet att du inte gillar ett spel när du inte spelat på tre år ...
Så tragiskt att jag var såååååå exalterad över fyran och så fick jag den, installerade den, spelade mindre än en timme och la undan det. Låter hårt. Rättelse: det har legat på mitt skrivbord hela tiden. Något jag var glad över var i alla fall att jag hittade Coca-Cola Hawaii :D Coca-Cola har börjat med att ha städer på sina plastflaskor. Bland annat har vi hittills sparat flaskor med: Stockholm, Malmö, Gränna, Kreta, Mallorca, Ystad. Efter en, för mig, jobbig gårdag så kändes det skönt att bli glad över att hitta något jag sökt efter sedan jag såg en reklam om det på ett varuhus för tre veckor sedan.
Just det: måste visa några bilder på moln jag såg när vi körde hem från varuhuset:
Jag är avundsjuk på min pappa. Han har alltid älskat väder och kan vad alla moln heter. Utantill. Jag kan inte ens mina kaniners mellannamn utan att kolla i deras historier på min dator :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela