Forevermore

Why does it feel like night today? Something in here's not right today

Publicerad 2017-07-20 21:28:00 i Musik,

Jag tänkte skriva om Tomelilla Marknad idag men helt plötsligt känns det meningslöst. Jag går in på Instagram och kollar igenom vad jag har missat. Jag ser att Linkin Park har postat ett filminlägg med att deras nyaste musikvideo till låten 'Talking To Myself' har släppts. Jag går in på YouTube. Jag lägger muskvideon i Historik för att kunna titta på den imorgon. Jag går in på Tumblr. Jag ser ett inlägg och blir helt kall. Jag söker hans namn på internet och huvudnyheten är skriven av Aftonbladet för 40 minuter sedan: Linkin Park-sångaren Chester Bennington är död Med gråten i halsen och med svidande ögon går jag in till mamma som sitter i soffan. Jag visar henne min mobil. Hon läser. ''Jag kan inte fatta det'' Jag säger det om och om och om igen. Det går inte in. Det vill inte gå in i min hjärna att sångaren i ett av mina absoluta favoritband har gått bort. Jag skrev detta på min Tumblr och på min Instagram och det beskriver väl lite hur jag känner; I have been reached by the news that Chester Bennington of Linkin Park have died at the age of 41. I can’t stop crying. I never got the chance to see them live. I feel colder than cold. I just want to scream. I can’t believe this have happened. It feels as if this is a nightmare, that this can’t be real but Daily Mail, The Sun and The Rolling Stones Magazine have all written about it. Can this explain why I woke up in a strange fever this morning? Will I ever be able to listen to their songs again? What am I without them..? Titeln på detta inlägget ... Blir 'Papercut' den sista låt jag hör av dom? Kommer jag någonsin att klara av att titta på musikvideon till låten 'Talking To Myself'? Jag är rädd för dessa känslor. Jag har aldrig varit med om att förlora ett favoritband på det här sättet förut.

Kommentarer

Postat av: anonym

Publicerad 2017-07-22 23:49:07

självmord är så himla själviskt dessutom :(

Svar: Hur kan du skriva så? På ett sätt är jag glad för din skull för din kommentar tyder på att du inte har någon som helst aning om hur hemskt det är att leva med depression. Självmord är inte själviskt. Om du bara visste hur många självmordsbrev som jag har skrivit. Hur många gånger jag suttit på golvet i mitt rum och gråtit. Hur många nätter jag legat och stirrat in i väggen / upp i taket. Nätter då jag inte sommar förrän bortemot halv tre fastän jag gick till sängs vid halv tolv. Hur det känns som om att inte ens husdjuren bryr sig om en. Hur besviken man blir på morgonen av att man vaknar men du vet inte och trots din kommentar så hoppas jag att du aldrig behöver uppleva det.
Karin

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-07-23 20:45:20

😔

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-07-23 22:39:51

❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-24 18:02:54

Hur mår du? <3

Svar: Inte bra alls.
Karin

Postat av: Anonym m

Publicerad 2017-07-24 21:08:07

Neej, jag växte upp med dom :'(

Postat av: anon

Publicerad 2017-07-25 18:25:37

<3

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-25 20:43:42

Är du arg på honom?

Svar: Hur skulle jag kunna vara arg på den person som fanns där för mig när ingen annan fanns där?
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-26 16:14:34

😂

Svar: Det är tur för dig att jag inte vet var du bor (såvida du inte klickade i fel symbol på din mobil .. fast det borde du ha sett när du fick meddelandet om att jag måste godkänna alla kommentarer innan de visas och då kunde du ha skrivit en till och gottgjort för dig så..) Tacka högre makter att jag inte vet vart du bor.
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-30 21:53:31

❤️

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-07-30 23:02:44

Har du lyssnat på deras låtar ännu? ❤️

Svar: Nej.
Karin

Postat av: Tyra

Publicerad 2017-07-31 23:15:13

😭

Postat av: Lisa

Publicerad 2017-08-01 23:10:12

Neej!! Jag växte ju upp med Linkin Park😔

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-08-12 22:08:39

Hur reagerade dina föräldrar på beskedet? xx

Svar: Mamma: "Ojdå. Hur dog han?" Varpå jag svarade, "Självmord" "Och dom som var så framgångsrika" Pappa: "Jaså" Mina tankar: 'Jag hatar dom mer än nånsin', 'Kanske skulle jag råka försvinna trots allt?', 'Ni kommer att ångra er', 'Jag kommer att skratta när ni begraver mej', 'Hur kan man tappa orken att andas?' och så vidare.
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela