Forevermore

4th of July

Publicerad 2017-07-04 14:27:00 i Mat & Sådant, Resor,

Idag är det Amerika's nationaldag så jag tänkte nu visa lite osedda bilder från det vackra, magiska USA :-)
Jag erkänner det: det fanns mycket palmer i Los Angeles och när jag tittar på denna bild så vill jag bara tillbaka men inte för själva staden (#hateitalways)
Jag har inte körkor och har aldrig velat ha det heller. Det finns ingen anledning men när jag är i USA så vill jag bara ha ett. Det hade varit värt att ta körkort bara för att kunna köra där men isåfall ska jag ta körkort i Dubai, New Delhi, New York City, Los Angles, Toronto eller någon annan stor stad. Det finns ju Malmö men alltså, låt oss vara ärliga här, kan jag köra i någon av de städerna inbillar jag mig att jag kan göra i vilken stad som helst. Det är bara det att jag kanske klarar att ta körkort i, låt säga, New York City men sen måste jag ta körkort i Sverige också och då kanske jag inte klarar det eftersom personen i New York City var en bättre lärare. Det är svårt. Och jobbigt. Jag går nog hellre en kurs i att köra hästvagn. Detta är en utsikt från Hotell Stanley i Estes Park, Colorado.
Under 2015 års resa till New York City gick jag och mamma vilse. Det är lätt hänt. Höga byggnader och inte så uppmärksam på gatorna men vi hittade St. Patrick's Old Cathedral. En kyrka som vid besöker renoverades men kyrkogården var i alla fall öppen. Och yes, vi hittade dit vi skulle till slut ^^
Alla sätt är bra utom de dåliga ^^ Vi hade inga bestick med oss hemifrån på den där resan men jag hade ett skohorn i min resväska. Ta't lugnt: jag tvättade det noga ;-) På hotellrummet på Hilton Galveston Island Resort i Texas.
När vi en dag gick till Walmart på Galveston Island, Texas var jag klädd så här och vet ni? Ingen kommenterade negativt, ingen glodde. WOHOOO!!!!!
Något jag var superglad över att besöka var The Grand 1894 Opera House på Galveston Island, Texas. Ljuset därinne var inte det bästa men det var sååååå vackert. Så glad att jag varit på Galveston Island två gånger för första gången blev det aldrig av att besöka operahuset.
Precis som förra året ska jag fira Amerika's nationaldag med att äta Familjen Dafgård - Pulled Pork (vilket är bland det godaste som finns) (den är lite svår att få färdig för vi har en elak mikrovågsugn) (den är bara elak mot mig) (den vi hade innan var bättre) (den gillade mig) (tills den gick sönder)

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2017-07-04 17:49:11

Vilka härliga bilder :)

Svar: Tack <3
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela