Forevermore

Bound at every limb by my shackles of fear

Publicerad 2017-06-21 16:49:54 i En Svunnen Tid,

Jag är alltid så himla nervös när jag ska till tandläkaren. Min tandläkare är väldigt trevlig och får mig alltid att skratta men tandläkare är ett laddat ord. Mina tänder såg i alla fall mycket bra ut. Jag har visdomständer på väg upp men jag behöver inte besöka honom igen förrän om ett år. Om jag inte får problem med mina tänder vill säga men det ska vi väl hoppas att jag inte får. Tandläkare ja.. Det är en bra sak med att tiderna har förändrats. Ta bara en titt på den här bilden från sent 1800-tal/tidigt 1900-tal. Ser ju lagom kul ut ...
Men alla tandläkare var ju inte så brutala såklart ;-) Se bara på den här bilden från 1905. Ser faktiskt riktigt trevligt ut tycker jag.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-22 20:50:35

Har inte du en ätstörning? Får man inte dåliga tänder då?

Svar: Det stämmer. Jag hade bulimi i flera år men tandläkaren har aldrig sagt något om att mina tänder skulle ha tagit någon skada av det. Jag upptäckte för en tid seden att jag hade ont i mina tänder och så började jag att dricka mjölk, vilket ska vara bra för både tänder och skelett, och nu känns de okej igen. Jag måste ha starka tänder? Har heller aldrig haft hål. Vart ifrån jag skulle fått den genen från har jag ingen aning om. Båda mina föräldrar har mycket lagningar i sina munnar. Jag antar att jag har haft tur.
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela