Forevermore

’’Cemeteries hold the stories of the people who have lived in the past ... people who have shaped our past’’ — Audrey Bierhans

Publicerad 2017-06-08 11:31:00 i Mat & Sådant, Resor,

Jag hade kollat upp en kyrkogård utanför Chania som jag ville besöka på min födelsedag men på grund av regnet så var det inte lönt och därför blev jag superglad när jag såg denna byggnad på väg till en restaurang.
Och den gömde en kyrkogård. Första kyrkogården för mig i Grekland :D
Det var plastblommor på alla gravarna ...
Ser ni luckan på den ena graven? Nyfiken som jag är var jag tvungen att öppna den och jag trodde seriöst att kistan skulle ligga där så att anhöriga kunde lägga handen på den och be till den men så var inte fallet. Det stod ett antal ljus och det låg kryddpåsar och godispåsar.
Magiskt att se men vi var på väg till en restaurang och namnet är Alexandros och där valde mamma att äta svärdfisk. Hon har aldrig ätit det. Jag har aldrig ätit det men det var såååå gott.
Och jag valde Pizza Margerita. Vad hände där förresten? Jag som alltid tog Pizza Hawaii förut :/ God var pizzan i alla fall och det är ju det viktiga :-)
På väg tillbaka till vårt hotell såg vi bland annat detta apelsinträd. Åh, vad jag hade velat ha ett apelsinträd i vår trädgård. Tänk att bara gå ut och plocka in en apelsin när man känner för det <3
En del övergivna byggnader såg vi. Bland annat den här som möjligtvis kan ha brunnit en gång i tiden:
Himlen såg ut att bryta ut i regn när som. Fun fact: det var maxgräns på 50km/timmen på den där vägen men alla höll minst 90, möjligtvis 100 ...
När vi var nästan hemma så kände mamma att hon behövde gå på toaletten. Hon tål tydligen inte olivolja (och som ni ser på bilden med svärdfisken var det inte lite olivolja hon fick) så medans hon var inne på toaletten vid poolen upptäckte jag ett djur vid handfatet. Jag vet inte om det är ett farligt djur men vilken himla tur ändå att sådana djur inte finns i Sverige.
När vi nått vårt rum så kom regnet ...
och åskan. Vi hörde att åskan slog ner någonstans men såg ingenting.. Jag undrar fortfarande hur det såg ut då när åskan slog i vårt hus. Om någon stått på gatan utanför och filmat. Hade den personen ens levt??
Nästa gång: sista riktiga dagen slappade vi vid poolen ^^

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2017-06-08 12:39:38

Vilka härliga bilder :)

Svar: Tack <3
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela