Forevermore

So excuse us while we sing to the sky

Publicerad 2017-06-22 12:41:00 i Högtider,

''Om tre veckor så är det Midsommar'', sa mamma den andre och nu har snart tre hela veckor gått och imorgon är det Midsommarafton. Jag har ju nämnt tidigare att jag tycker att det går väldigt fort. Det regnar och är helt grått just nu där jag bor. Folk verkar avsky när det är sådant väder men jag tycker att det är så otroligt skönt. Jag har alltid älskat regn. Om jag inte vetat att det är Juni hade jag gissat på Oktober, som det absolut gärna får vara istället. Jag hatar inte våren och sommaren men jag föredrar ju hösten. Och vintern. Fallande löv och snö är vackrare än gröna och strålande solsken.
 
Förra Midsommarafton hade vi 32,9 som varmast. Jag minns det tydligt. Det var så extremt varmt att jag hade svårt att andas. Jag har varit med om varmare, när jag 2010 var i Hurghada (Egypten) Vi skulle rest dit tidigare det året men en viss vulkan på Island vid namn Eyjafjallajökull bestämde sig för att spruta ut aska. ''Det finns inte en chans att askan kommer till oss'', sa pappa kvällen nyheterna rapporterade om vulkanen. Det kändes betryggande. ''Whoa, det trodde jag verkligen inte'', sa han sen när det rapporterades om det på nyheterna. På mammas födelsedag kom beskedet men vi kom ju till Egypten ändå. Dagen vi skulle åka hem så var det 40 grader. Alla låg vi vid (fast mest i) poolen och jag och mina föräldrar satt och försökte att få luft i våra hemresekläder. Inte så roligt nej. Jag vill aldrig mer resa dit och jag åt knappt någonting men den resan var verkligen en upplevelse.
 
Den här Midsommarafton lovar de regn. Inte mig emot. Vi kommer att sitta inne och lyssna på regnet som faller på vår uteplats och det gjorde vi även 2015. Förmodligen så kanske vi tar en promenad under dagen. Det mysigaste som finns är ju att gå i skogen när det regnar <3 Ni vet kanske att man ska plocka sju sorters blommor och lägga under huvudkudden? Enligt sägnen ska man då drömma om sin framtida make/maka. Jag har aldrig provat det. Kanske därför jag alltid drömmer så märkliga drömmar mellan Midsommarafton och Midsommardag..?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-22 20:50:56

Älskar hennes klänning.

Svar: Jag med <33
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela