Forevermore

Give me a reason to live on

Publicerad 2017-03-17 17:09:00 i Resor,

''Vilket / Vilka länder står på listan över att besöka?'' Ehh, inget?? Men en gång i tiden hade jag faktiskt också drömresor. Tror jag.. För alltså, vad är ens en drömresa? Ett ställe som man tänker på typ hela tiden, läser på om så att man vet allting om det och planerar...? Isåfall:
 
 
Hawaii - Även mina föräldrars drömresa :-) De satt nämligen på 1960-talet och 1980-talet och tittade på Hawaii Five-O samt Magnum .P.I. (jag har faktiskt sett båda (på DVD) och rekommenderar båda starkt) och drömde sig bort eftersom det såg så fint ut. Tack vare mig (som inte kunde sluta tjata hehe) kom de i 2013 till USA's femtionde delstat. Månaden/erna var April / Maj (varmt som in i .....) Vi besökte Pearl Harbor (jag har skrivit lite om det en gång) och så badade vi på Waikiki Beach (fast jag rekommenderar mycket närliggande Kuhio Beach om man inte vill bli misshandlad av de aggressiva vågorna) Jag vet inte hur jag trodde att Hawaii skulle vara. Men verkligheten var inte så som jag trodde. Mina föräldrar däremot, de var jätteglada. ''Äntligen!!'' utropade dom med stor glädje.
Washington D.C. - Jag gillar verkligen att jag och mamma besökte huvudstaden i Amerika innan vi besökte New York City, det är ju sååå häftigt!!! Oktober 2013 var månaden och året. En mycket trevlig och vacker stad :-) Såg Vita Huset, hälsade på Abraham Lincoln (vid Lincoln Memorial), såg Kapitolium, besökte Library of Congress och en dag åkte vi över till Virginia för att besöka Arlingtonkyrkogården (där Tomb of The Unknown Soldier var mest imponerande)
Bonusbild (det är något med mig och fåglar okej haha <33) Såg inte ens förrän efter att fågeln kom med... Lägg märke till flygplanet i mitten av bilden. Fyra år har gått sedan jag tog bilden och jag är fortfarande så väldigt stolt över den :')
Paris - Mamma var där på 1980-talet med sin mormor. De gillade inte Paris något vidare då. Folket vägrade tala Engelska och alla menyerna var även de på det vackra språket (jag ska lära mig tala Franska en dag så det så) Men 2014 lyckades jag äntligen övertala mamma. Både i Juli och September det året besökte vi den underbara staden Paris. Hittils är det min favoritstad och det kommer det nog alltid att vara. Jag fick inga kommentarer alls för min klädsel. Jag har aldrig känt mig så fri. Vill så gärna tillbaka dit men är rädd att det inte är så trevligt som jag minns det då det ju skett flera terrorattacker sedan jag var där.
New York City - Jag ville dit på grund av en antikvitetsaffär (which is totally normal men så var den fantastiskt på alla sätt och vis också) så i September år 2015 gjorde jag allvar av drömmen om NYC. Blev så enormt besviken på hotellet att jag planerade att mörda hon vi bokat resan av LOL 2016 var hotellet däremot mycket bättre :-) New York, vi ses igen, om inte förr så 2018 för då går FROZEN UPP PÅ BROADWAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tokyo - En dag när jag var ett barn vid höjden så fick jag en Bratzdocka vid namn Fianna. När någon var dum mot mig (vilket var ofta...) så grät jag och bad henne, ''Ta mig till Tokyo'' för hon är inspirerad av klädstilen i Japan och det ingick två klisterbilder varav på den enda det står Tokyo. Jag tror inte att jag visste var Tokyo (eller Japan för den delen) låg när jag fick Fianna ... Kom dit i November 2015 på grund av att Evanescence annonserade att skulle spela på en festival (Ozzfest) i en stad utanför som heter Chiba. Hela tre Hard Rock Cafe besökte vi under den här underbara resan :O Japanerna var både snälla och hjälpsamma och yes, Finna fick följa med dit såklart :-)
Halifax - Helt normalt :)))) Men är man intresserad av det förflutna och fashineras av fartyg som sjönk för över hundra år sedan så är man för det var självklart på grund av Forest Lawn Cemetery (mer känd som Titanickyrkogården då etthundratjugoen personer som dog i Titanickatastrofen ligger begravda där) som var anledningen till att jag ville dit från början. I Maj 2016 var det dags. Halifax var inte alls som jag trodde men det var kyrkogården (oh rainy day) men oj, vad magiskt och mysigt det var med regnet <3 Både sorgligt och vackert att ha varit på Forest Lawn Cemetery (finally liksom) även fast den gamla kyrkogråden (samma länk som förra) kanske egentligen var mer givande.
The Stanley Hotel - Först var jag rädd för att bo på det där vackra hotellet i Estes Park, Colorado men man kan ju ändra sig ;-) Jag vet inte varför jag ändrade mig om jag ska vara helt ärlig (vilket jag föredrar att vara) Men den resa vi verkligen ville på gick inte att genomföra och då plockade vi bara ihop något (det låter enkelt men det var det inte) Som jag skrev då när jag skrev om det här vackra hotellet så mådde jag väldigt dåligt i taxin på väg dit och i shutteln på väg därifrån men åhh, vad jag älskade Estes Park <3
Jag undrar om önskan om resor kommer tillbaka. Jag betvivlar det starkt. Jag vill inte att ni ska ta det som att jag aldrig kommer att resa igen. För det kommer jag att göra. Det finns platser som ännu kallar på mig (so don't be scared) men inte lika starkt som dessa platser jag listade gjorde.

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-03-17 20:49:53

OMG!!!!!!!!!!!!!! DU HAR VARIT PÅ SÅ MÅNGA COOLA STÄLLEN!!!!!!! HAWAII ÄR JU EN DRÖM!!!!!!!!!!!!

Postat av: MALIN

Publicerad 2017-03-17 21:15:38

Skulle gärna vilja besöka Hawaii och Pearl Harbor! Kram

Svar: Pearl Harbour var helt fantastiskt magiskt och sorgligt och vackert och intressant. Kram
Karin

Postat av: Days by Johanna

Publicerad 2017-03-18 08:01:59

Så härliga ställen! :) Hoppas lusten kommer tillbaka! :)

Postat av: Bella

Publicerad 2017-03-18 09:53:39

Åh, NY vill jag så gärna besöka!

Postat av: Mikaela

Publicerad 2017-03-19 21:16:52

😍 London vill jag till🇬🇧😄

Svar: Där var jag i Juli 2012 :-) En helt underbar stad jag måste se till att åka tillbaka till.
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-04-21 21:38:00

Du måste inte svara men vad kostade resan till Washington D.C.? Är väldigt nyfiken.

Svar: Det är okej :-) Nu minns jag inte exakt men ungefär 15.000kr. Väldigt billigt med andra ord men så kunde jag sitta i Echonomy på den tiden ...
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela