Forevermore

Nalle har ett stort blått hus

Publicerad 2017-03-23 11:13:00 i Allmänt, Musik,

Alltså oh my, vilka minnen Nalle har ett stort blått hus för med sig... Både bra och dåliga. Vet att jag älskade det programmet då när det gick. Det är elva år sedan som sista avsnittet sändes ... Kan inte förstå att det gått så många år. Härom dagen kollade jag och mamma var det kom från. USA var svaret. Jag började nästan gråta igår när vi började titta (eller eh, jag tittade. Mina föräldrar sover alltid. Dom är sämst) Hösten är bäst. Åh, vad jag vill ha höst. Utanför mitt fönster lyser solen från en nästan molnfri himmen men temperaturen visar på 12,3. Våren skrattar åt mig och flinar att, ''Snart kommer sommaren'' och jag har aldrig velat gå tillbaka i tiden, tillbaka till min barndom, så mycket som just idag. Inte för att den var bättre utan för att så mycket var tillåtet. Det fanns inga direkta måsten. Kanske är det därför som jag vägrar att se vissa filmer i huset. För att jag verkligen älskade dom då. För att jag inte tror att jag skulle klara av att se dom eftersom senast jag såg dom var jag full av hopp inför en framtid som aldrig var menad för mig. För att precis ingenting har ändrats. För att ingenting längre är som det kanske en gång aldrig var ändå.
Håller på att gå igenom våra videoband för att se om de har klarat åsknedslaget. Hittils är det ett band som inte mådde alltför bra men får hålla utkik efter den filmen på second hand. Efter DVD:n av denna serie är det dags för VHS:en. Mycket mysigare med VHS på något sätt tycker jag.
Sen måste vi såklart ta ett moment för hejdå sången:
Hörde den nyss på engelska också:

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-03-25 20:46:09

Jag gråter inte. Jag vattnar mina ögon.

Svar: Samma här.
Karin

Postat av: Simon

Publicerad 2024-01-04 21:01:32

Filmer med Nalle har ett stort blått hus finns på boavideo.se i vhs format om du vill ha det

Svar: Jag har flera VHS med Nalle har ett stort blått hus men tack så jättemycket för tips, jag hade ingen aning om att den sidan finns.
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela