Forevermore

For the glory of Hellas

Publicerad 2017-05-13 19:28:00 i Musik, Resor,

Efter funderingar, checkningar och dubbelcheckningar så bestämde vi oss för att fråga på en resa. Jag var glad, mamma var inte lika glad (det var en konsert you see och hon är väl inte lika förtjust i det där bandet som jag är har jag förstått) och vi frågade på resebyrån. 200.000kr per person ... utan hotell ... ..
Inte ens om jag hade haft tusen miljarder så hade jag betalt en sådan dyr resa. Jag förstår inte. Två orter i Amerrka. Det var liksom inte 133 nätter på en kryssning jorden runt. För att göra en lång historia kort så blev vi ovänner med hon på resbyrån. Vi tyckte såklart att 400.000kr var liiite mycket för bara en flygresa och hon blev sur ''för jag har tagit mig tid och kollat åt er'' Okay. Vi har liksom inte alls betalat massor av pengar till din fuckin' resebyrå genom årens lopp. Okay. Fine. Mamma och jag frågade om samma resa på en annan resebyrå: 210.000kr för både flyg och hotell. Det är ju fortfarande vääldigt dyrt för bara två orter men ändå så extremt mycket billigare än 200.000kr per person för endast flygbiljetten. And I was like this gif down below för hur kan samma resa kosta så extremt olika????
Så ja, vi är ovänner med resbyrå nummer ett och har bokat en resa av resebyrå nummer två till en ö vid namn Kreta som tillhör Grekland och jag och mamma åker imorgon :D Min födelsedagsresa guys!!! Jag älskar maten. Jag älskar Grekland's mysiga gränder. Jag har skyhög ångest över stranden och att åka charter but I'm like, okay with that in some strange way. Jag har mått superdåligt hur länge som helst och kanske är en resa till Grekland just vad jag behöver. Jag är orolig över flygresan för det känns som om jag kommer att bryta ihpp i panikångest när jag väl är ombord but that will have to be okay för det är inte första gången i så fall.
Första gången i Grekland. På Rhodos i Juni 2006. Första gången abroad abroad som jag kallar det då första gången jag var utomlands var Danmark (och enligt somliga idioter när jag gick i skolan så räknas det inte som utomlands) (men dom har en annan valuta och pratar ett obegripligt språk) (japp, jag bor i skåne och förstår nästan ingenting av vad danskar säger) (men jag förstår till viss del när jag läser skrivna danska texter) (så danmark är visst utomlands så det så) (jag är sååååååå glad att jag hoppade av skolan by the way) (åh om dom kunde se mig nu)
 
Jag kommer däremot inte att missa Eurovision Song Contest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag kommer att se hela finalen och jag kommer med min reaktion när jag återvänt från Kreta so don't you worry. Såhär i efterhand tycker jag ändå att Jamala's låt faktiskt är bra. Den har melodi. Jag tycker inte om låtar som är på ett språk jag inte kan oftast men på den här sidan finns låtens krimska (?) delar översatta till ett språk som jag förstår, nämligen Engelska, wohoo!! Ja, låten är faktikt ganska riktigt bra men vinna skulle den absolut inte ha gjort. Politk ska hållas från Eurovison tycker jag så jag hoppas att rätt låt vinner iår.

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-05-13 20:52:26

Trevlig resa😃

Svar: Tack :-)
Karin

Postat av: Sara Ekman

Publicerad 2017-05-14 21:18:54

Men shit vad dyrt!! och att det kunde skilja så mycket från en resebyrå till en annan

Svar: Ja det är helt sjukt :o
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela