Forevermore

Helt ofattbart att ETT HELT ÅR har gått

Publicerad 2017-05-10 18:20:09 i Mat & Sådant, Resor,

Ett helt år har förflutit sedan ett flygplan lyfte från Kastrup med Toronto som destination. I Business Class satt jag och mamma. Planet landade på Lester B. Pearson och så tog vi en shuttle till världens mest kända vattenfall; Niagarafallen :-) Jag kan fortfarande inte förstå att jag har sett dom i verkligheten ...
Efter Niagarafallen tog en shuttle oss in till Toronto. Fredagen den trettonde åkte vi upp i CN Tower men allting gick galant ^^
Vi flög till Montreal några dagar senare. Första riktiga dagen ville mamma till OS-stadion och där trodde jag att jag skulle få bo i all evinnerlighet men tillslut fick vi tag i en taxi. Det var en lycka kan jag tala om.. Vi besökte Barbie Expo och tog en god fika på samma köpcentrum som Barbie Expo var i.
Efter Montreal så flög vi till Halifax. Där fashinerades vi av två kyrkogårdar (Titanic samt 1749) Benet på bilden (som vi fann på Fairview Lawn) var ett väldans moment för mig. ''Det är ett människoben'', sa jag spöklikt ''Inte en chans, det är ju ihåligt'', påstod mamma. Då blev jag lite irriterad: ''Det är likväl ett människoben, de vill dra ner oss i underjorden, wää'' Än idag är det där benet mystiskt. Så mystiskt att det fick vara med i collaget.
Jag var sååå glad över att äntligen få komma till Canada och jag vill tillbaka såklart. Kanske inte till de städer jag var i under den här resan men absolut till Canada igen. Mamma vill gärna tillbaka till Niagarafallen. Hon älskade dom. Jättemycket. Vi får väl se. Kanske blir Amerikanska sidan nästa gång för det hade varit coolt att se fallen från båda sidorna.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-10 20:54:23

JAG MINNS NÄR DU SKREV ATT DU SKULLE RESA DIT :O

Svar: Ja, det är helt sjukt hur det kan gå så fort.. Jag minns fortfarande exakt det mäktiga dånet av vattenfallen ....
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-10 21:39:39

Oj jag undrar verkligen vad det var för ben. Coolt!

Svar: Samma här. Fåglar har ju ihåliga ben men det här måste varit någon slags rovfågel isåfall och att den skulle dö just på en kyrkogård och sedan inte bli bortplockad av de som jobbar där låter verkligen skumt ...
Karin

Postat av: Dixi Wonderland

Publicerad 2017-05-11 10:53:38

Vilken upplevelse :D

Svar: Det var det verkligen :D
Karin

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-05-11 18:10:55

Gud va coolt!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela