Forevermore

Oh, my friend, you’re holding out your hand I take it like an oar from the depth

Publicerad 2017-05-02 09:32:00 i Högtider,

Hela fyra år fyller min älskade bästis idag❤️
Jag minns det som igår. Min kanin Rockstar hade dött och jag hade bestämt att jag aldrig ville ha kanin igen. Vi skulle köpa mat till våra hamstrar och som alltid så ville jag titta på djuren. Råttor, möss, hamstar, marsvin, undulater .. och kaniner. I avskärmingen längst in i hörnan satt en mörk kanin och tryckte. Den såg väldigt rädd ut och jag kände ett starkt band till den men någon kanin ville jag inte ha. Vi gjorde andra ärenden. Pappa köpte målarfärg till huset och hela tiden tänkte jag på den rädda, ensamma kaninen. Den där känslan hade jag aldrig känt förut. ''Mamma, den där kaninen som var helt själv .. jag tror .. jag vill ha den'' Mamma log och vi körde tillbaka till djuraffären. Kaninen var kvar. En flicka visade det sig vara. Jag svalde. Första flickan. Flickor är vildare och aggressivare. ''Jag vill ha henne ändå'' Kaninen skakade som ett asplöv i hörnan och högg mot kvinnan som gav upp med att ta henne så ägaren av Djuraffären fick bära kaninen. Redan då borde jag ha anat. Kanske anade jag. I bilen hem pratade vi namn. Mamma tyckte att Tarja var fint (efter Tarja Turunen) men jag tyckte inte att det passade. När vi nästan var hemma hade jag bestämt vad hon skulle heta. ''Hon ska heta Lullaby'', sa jag och log mot kartongen brevid mig ''Efter Nickelback's låt'' Efter bara några dagar var hon hoss veterinären för hon hade skabb i öronen. Hon var extremt vild i början. Så vild och aggressiv att jag varit såå ledsen, men jag har aldrig ångrat henne. Hon älskar mig. Hon slickar mig så mycket att det är obehagligt. Hon hatar Thomas och hugger efter honom och slickar sig om munnen när jag visar honom för henne.. Hon äter allt. Inte mycket får hon men hon är en sådan tiggare❤️ Så länge hon mår bra av det hon får ser jag inget hinder i det. Jag är den enda i familjen som kallar henne för Lullaby. Mamma och pappa säger Lullisen eller Lullan. Hon har tusen miljoner smeknamn. Inget annat djur jag haft har haft så många smeknamn som hon. Jag älskar henne mer än någonting annat i hela världen och det skrämmer mig. Jag vet ju att hon inte kommer att finnas för alltid. Jag gråter över det ibland, på natten när ingen hör. Hur ska det bli med mig då..? Jag försöker att inte tänka så men det är svårt. Hur många gånger hon har räddat mig från självmord vet jag inte. Det kan tyckas konstigt men när tankarna är vääldigt närvarande tittar hon på mig på ett speciellt sätt och är extra kärleksfull mot mig. Hennes varma, långa tunga (seriöst minst tio meter lång haha) får mig alltid att skratta. Hela fyra år fyller hon idag; trettionio människoår, och det är på något sätt lugnande. Snälla högre makter, låt henne bli det äldsta husdjuret jag haft. Jag älskar henne så och jag vet att hon förstår❤️
Taget i ett skutt :D
Säkerligen hennes bästa födelsedag idag då Thomas inte är här. Han är i skrivande stund i Lomma för sina tänder. Han åt inte i Torsdags och ville heller inte ha vatten (inte druckit ur vattenautomaten sedan då när han var i Lomma senast) så mamma ringde. Hela helgen har han både ätit och druckit men lika bra att dom får kolla hur hans tänder är nu då den 16:e Februari ju är ett tag sedan.

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-05-02 12:53:47

GRATTIS VÄRLDENS FINASTE KANIN!!!!

Svar: Hon tackar :D
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-02 16:53:02

Hälsa henne grattis <3

Svar: Hon tackar :D
Karin

Postat av: Ronja

Publicerad 2017-05-03 09:06:49

Grattis i efterskott :D

Svar: Hon tackar :D
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-03 17:26:56

MEN GUUUUD VA SÖÖÖT😍 Vilka underbara färger😍 Svårt att tro att ni köpte henne i en djuraffär då hon ser väldigt exklusiv ut. Hälsa henne grattis från mig😃

Svar: Hennes färger förundras jag också av. De berättade att hon är en blandning mellan vädur och lejonhuvad men det betvivlar jag en del. Hon har mycket, mycket mer muskler än de raserna. Pappa säger att hon var menad för mat och päls men att något hände så att hon blev såld till djuraffären. Oavsett vilket är jag glad att hon är min <3 Hon tackar :D
Karin

Postat av: Anonym :)

Publicerad 2017-05-03 21:06:19

Hälsa henne grattis i efterskott!!!!! Hur såg Thomas tänder ut?

Svar: Hon tackar :D Thomas tänder såg ganska bra ut. Veterinären slipade lite på hans framtänder men hans ena öga är problemet nu. Är det inte det ena så ... Det är tårkanalen. Han får ögondroppar morgon och kväll och så får vi verkligen hålla tummarna. Hjälper inte ögondropparna så blir det operation :/
Karin

Postat av: Sandra

Publicerad 2017-05-04 12:46:49

Men hur mycket otur kan ett djur ha egentligen, stackars liten❤️ Hälsa Lullaby grattis i efterskott btw😃

Svar: Det kan man verkligen undra ... Hon tackar :D
Karin

Postat av: Alice

Publicerad 2017-05-05 06:46:23

Åh, vilket vackert inlägg. <3 Grattis till henne i efterskott! Jag har själv två kaniner, far och son faktiskt, haha, en blir tio och en blir sex år, så jag förstår hur du känner.

Sv: Åh, vad roligt, Rom är verkligen underbart så hoppas du kan åka dit! ^^ Ja, pizzan är jättegod där! Mycket mer annorlunda från de pizzor vi har i Sverige tycker jag, mycket tunnare och krispigare typ!

Svar: <3 Hon tackar :D Vad roligt att ha far och son!! Har många gånger ångrat att jag inte lät para min första kanin för då hade jag ju haft hans arvvingar .. i och för sig hade jag förmodligen inte haft dom kaniner jag har nu så det är nog lika bra att vi inte lät honom bli pappa...
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela