Forevermore

En extra dag

Publicerad 2016-02-29 09:21:00 i Allmänt,

Under tiden jag varit borta denna gången så har jag haft extremt ont i halsen samt varit förkyld.Det började sent på kvällen förra Lördagen, sen kom förkylningen i veckan som gick. Ni vet, en sådan förkylning där man undrar hur mycket snor näsan kan rymma + en röd näsa (TIPS: ANVÄND VASELIN) Nu mår jag bättre. Inte frisk men ok. Var inte trött alls, ens när det var som värst. Det var däremot både far och mor. Pappa kom hem med det veckan innan men har inte varit förkyld alls och mamma var hemma från jobbet 4 dagar i förra veckan. Det positiva i det hela är att senast jag var förkyld var i höstas, i Galveston. Gissa hur orolig jag var över flygresan tillbaka till Norden.. Var förkyld en gång för ett antal år sedan när familjen åkte till Stockholm (Uppsala) och det kändes som om att min trumhinna skulle sprängas så ont som det gjorde. Värken i örat släppte inte förrän sent den kvällen. Det var hemskt. Men jag mådde bra under flygningen från Houston. Kan mycket väl ha varit för att jag satt där jag satt, så det är ju inte så ofta men då var näsan inte röd. Sved och gjorde ont men den stannade vid sin vanliga färg. Ja se virus.
I år är det ju Skottår vilket betyder en extra dag och den dagen är idag. Nästa gång vi får vara med om den 29:e Februari är om fyra år. Skottår är ett sätt att hålla kalenderåret med det astronomiska året. Eftersom det tropiska året (årstidsåret) är cirka 365,24219 dagar långt går det inte att ständigt använda 365 dagar i kalendern. Inom loppet av 100 år skulle årstider, datum för solstånd och dagjämningar med mera då nämligen förskjutas mer än 24 dagar i kalendern. Varför är då Skottdagen i början av året? Jo, Skottdagen placerades i anslutning till romarnas nyår. Google's bild är så extremt underbar idag, I can't even ...

Kommentarer

Postat av: hann

Publicerad 2016-08-10 09:07:17

varför får jag bilden av att du är den ena din kanin den andra och din andra kanin den som tränger sig mellan???

Svar: HAHAHHA!!! Det var exakt min tanke när jag såg den :D Både Lullaby och Thomas vill ha uppmärksamhet samtidigt: när jag klappar Lullaby brukar Thomas stampa och se övergiven ut <33
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela