Forevermore

I still remember the sun, always warm on my back Somehow it seems colder now

Publicerad 2017-02-07 10:25:00 i Resor,

''Det är alltid varmt i Californien så dit åker vi'' Eller? Tänk igen. När jag och mamma var där så växlade vädret väldigt. Den 22:e November var det iskallt i luften men vem är vädret att bestämma: det var dagen för stranden. Det var både skönt och skumt att få färg November. Aldrig hänt förut. Kommer förmodligen aldrig att hända igen (då vi föredrar att resa på våren (Maj) och hösten (September) men man vet ju aldrig såklart)
Vi besökte piren även i dagsljus också men mer om det längre ner:
Fåglarna var såå underbara att titta på <33
Ingen vaktade oss :-(
Santa Monica påminde mycket om Hawaii (fast Kuhio Beach var varmare och trevligare)
Nu till piren i dagsljus!!
Har förövrigt för första gången testat Coca-Cola i USA (drack det på varje ställe)!!! Yey :D (smakade likadant som Coca-Cola glasflaskorna man köper på Ica men testa ändå om ni får chansen för det är en upplevelse)
Inte så jobbigt att gå till piren den vanliga vägen heller:
Titta på duvan <3333
Yay :D
Fashinerande:
Mycket försäljare på piren (men inte påträngande):
Will Rogers Highway (mer känd som U.S. Route 66 och Route 66) slutar i Santa Monica. Det är en väg på 3.940 km som öppnades den 1/11 1926 men fick inte sitt namn förrän 1927. Vägen utgår från Chicao och slutar precis nedanför backen som leder till Santa Monica Pier. Vägen slingrar sig genom Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico samt Arizona.
<333
Men nu; poolen på hotellet :-) Poolen på hotellet var så ljummen att man aldrig ville lämna den. Jag älskar att bada och att simma under vatten (borde blivit en fisk ^^) När man väl gick upp ur poolen ville man ner i den igen för luften var fortfarande iskall. Men vi blev inte förkylda och än idag, förstår jag inte hur det kan komma sig.
Visst är såna här bilder supermysiga och magiska??
Visst är bilder under vatten jättecoola?? Fick min undervattenskamera 2010 för vi skulle till Egypten och den har använts flitigt kan jag nämna <3
Hade privat access till havet, vilket jag tyckte var såå coolt!!
Magiskt:
Väldigt många trappor för att komma ner till poolen men det gick bra för både mig och mamma :-)
Vad kan det här vara för ett konstigt collage??
Jo där ovan ser ni sista bilden från Los Angeles med min undervattenskamera och första bilden med min undervattenskamera på det fjärde och sista stället på resan till USA i höstas. Men vad bilden döljer får ni veta nästa gång ;-)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-07 17:58:35

OMG!! Såå find bilder <3333333 Älskar bilden med snö!! Jag längtar tills du skriver om vad det sista stället i USA var :D

Svar: Tack <33 Tjaaa ;-)
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela