Forevermore

’’There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather’’ — John Ruskin

Publicerad 2017-06-23 21:57:00 i Högtider, Mat & Sådant,

När jag nu läser igenom inlägget jag skrev om Midsommarafton förra året (right here) så kan jag inte låta bli att tänka såhär: Vi satt uppe halva natten för att vänta ut det där åskovädret. Jag minns hur rädda vi var. Jag minns att vi pratade om Orkanen Sandy. Jag minns att vi pratade om åska och bränder och träd och husdjur och minnen och tre månader senare slår åskan ner i vårt hus och vi ändrar totalt uppfattning om det här med åska. Ingen av oss har någonsin älskat det där naturfenomenet men ingen av oss har riktigt förstått vad som kan hända. Klart att man läser om det i tidningen och på nätet. Hus som brinner ner till grunden eftersom att det blivit träffade av åskan men på något sätt så vill man inte förstå att nästa gång kan det bli jag. Nu vet jag det och jag minns. Kommer alltid att minnas. Kommer aldrig att vilja försäka glömma. Våra husdjur klarade sig och det är det enda som betyder något. Jag vet det nu. Så många gånger jag tänkt på vad jag ska rädda vid en eventuell brand men så länge mina husdjur klarar sig kan jag ta att alla foton, allting blir förstört. Det där åsknedslaget förändrade mycket. Huset står kvar. Det finns märken av sot kvar. Och varför vi inte tar bort det är för att det inte stör oss. Vi bryr oss inte eftersom huset står kvar. Jag saknar vår gamla panna och min persienn, mitt gamla fönster och vår syn på åska men det är okej för huset står kvar och mina älsklingar mår bra. Jag har en förmåga att börja prata om något viktigt och sedan dra ut på det och även i skrift gör jag det. I do apologize. Idag är det så Midsommarafton. Endast jag, mina föräldrar och våra husdjur. Krångligare behöver det inte vara. Förr var det såklart mormor och morfar också men det är längesedan dom dog. Jag saknar båda fortfarande. Jag saknar att vara med min mormor och det finns tusen frågor jag skulle vilja ställa henne och min morfar. Midsommarvädret var som synes grått. Långt ifrån trist. Vi satt inomhus och åt och lyssnade på regnet och på EP-skivor. Där jag bor föll regnet på kvällen så det har inte regnat hela dagen.
Nästan precis som förra året ^^ Abba - Ramslök & Citron (den ljusa), Abba - Löksill (den som skymtar vid den ena nypotatisen) samt Fiskexporten Varberg - Fjällbackas Kräftgravade Sill (den rosa) är mina favoriter.
Till efterätt jordgubbar med ovispad Milda - Visp <3 Jag älskar jordgubbar. Ett måste till Midsommar enligt mig.
Det ska bli intressant att se vad jag drömmer inatt, om jag drömmer något alls ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela