Forevermore

There's just too much that time cannot erase

Publicerad 2017-06-10 10:30:00 i Över bron till den andra sidan,

Jag hade under sena 2008 / tidiga 2009 funderat på att skaffa mig en mus. Den 10:e Augusti 2009 åkte vi in till stan och hamnade i en djuraffär. Dessvärre hade inte djuraffären möss. De ringde en annn djuraffär som sålde vita möss men jag ville ha en grå så istället köpte jag två dvärghamstrar❤️ Systrar berättade han i djuraffären. Födda 10:e Juni så idag hade de fyllt åtta år. Nu hade de ju inte levt för hamstar blir ju inte så gamla tyvärr men vi kikar på hur de såg ut :-) De fick ganska snart varsitt namn: Viktoria och Madeleine. Det var lätt att se skillnad på dom för Viktoria var lite mindre än sin syster.
''Fast det där är ju bara en av dom?'', tänker ni. Det stämmer. Det där är Viktoria (tror jag ska tilläggas - det kommer mer om detta lite längre ner) Det tog inte lång tid innan Madeleine blev min favorit. Viktoria var sur och ville absolut inte bli buren. 'Hon behöver mer tid på sig', tänkte jag ''Hon är säkert gravid'', sa jag på skoj till mamma och tänkte inte mer på det för jag hade ju Madeleine att gosa med (och så Tage såklart) Men den 27:e Augusti 2009 var en Torsdag och då slutade jag tidigare från skolan (jag svär på att mamma gillade mig mer på den tiden eftersom jag gick i skolan) och hon hämtade mig därför. ''Det är något skumt med hamsterburen. Jag hör pip därifrån'', sa mamma i bilen. Okej? Så kom vi hem. Jag lyfte ut huset och fick en chock. Det låg åtta bebisar i huset: fyra levande bebisar, en dödfödd och en som var trampad. Efter en dag försvann två stycken bebisar spårlöst. Inga blodspår, inga ben, inget ingenting. Vi flyttade då ut Madeleine till en egen bur. Jag hade köpt två hamstrar och nu hade jag alltså sex stycken hamstrar❤️ WAIT WHAT????
Mamma och pappa blev supersura, ''Du får minsann bara behålla en av bebisarna'' och jag frågade en före detta vän i skolan och det var inte fint nog med hamster ... .... .... ........ ....... (sen när de dog och jag var ledsen sa hon att det var inget att gråta över för en hund är ett riktigt husdjur och inte en hamster) (man i wanna kill her) (might do that) (i know where she lives :))))) MWAHAHAH!!!!) (okay calm down) (...) (i am fine i swear) Vi sa till i djuraffären. ''Whops'', svarade dom och då sa mina föräldrar, ''Okej då. Vi behåller alla fyra'' Väldans tur ändå att inte alla åtta överlevde, fast jag hade nog fått behålla alla ändå ;-) Det tog inte lång tid innan de fick sina namn: Vanessa, Vendela, Vera & Viveka.
Den 3:e Oktober 2009 var en Lördag och ett besök i djuraffären stod på agendan. Hamsterbarnen skulle könsbestämmas (för vi kunde inte se skillnad på det då) och han sa att det var tre flickor och en pojke. Vi var så säkra på att de var flickor allihopa haha. Där ser man. ''De är inte så noga med vem de gör gravid'', sa han och vi bara, ''Okej'' När vi kom hem gjorde vi något som jag ångrar än idag. Jag kunde ha tänkt. Vi tänkte inte och flyttade så in Madeleine till Viktoria och bebisarna och ut med pojken (som fick namnet Viktor) Mamma gör middag och jag hör små steg i en rasande fart. Viktoria och Madeleine jagar varandra. Madeleine blir biten och blir avlivad. I don't even have a picture of her. She exists now only in my memory. I efterhand var det så jäkla onödigt att få henne avlivad. Det var ett bett. Ett litet sår. ''Hon lider'',sa pappa och så var det inte mer med det. Men istället för att prata om det tråkiga pratar vi om bebisarna när de blev äldre :-)
Samt om deras moder Viktoria
Faktiskt blev hon mycket trevlig efter att hon fött sina barn (och var inte alls så sur som på bilden nedan längre) Hel otroligt att hon klarade födseln själv (hon var ju liksom bara två månader och arton dagar och rekommendation är tre-fyra månader) Hon gillade verkligen leverpastej och potatis. Hon dog den 17:e Mars 2011.
Nu tar vi bebisarna❤️
Först ut är Viveka :-)
Hon och hennes bror Viktor hade en annan form än sina syskon (och sin mamma) Tragiskt nog fick hon en stor Cancerknuta och den blödde och höll på och den 4:e Augusti 2010 hade hennes knuta fastnat i bomullen så hon blev avlivad. Hon älskade: potatis, smör, kött, grädde, chokladmjölk, glass etc.
Sen kommer ... Vanessa :-)
Vanessa hade också oturen att få en Cancerknuta. Den 23:e December 2010 var mamma ledig. Hon hade gått ut på morgonen och sett att Vanessa låg utanför sitt hus så hon väckte mig och så bar jag in henne i sitt hus. Vi gick och la oss igen och när vi kollade till henne igen levde hon. Jag dammsugade huset (mamma hade ischias) och vi kollade till henne då och då. Så fick vi besök av en vän till pappa (han kom aldrig in i huset, ville bara ge oss en ål) och när han gått hade Vanessa dött. Hon kallades 'Vanessa, min prinsessa' och älskade leverpastej och potatis bland mycket annat.
Så kommer ... Vendela :-)
Hela dagen den 8:e Maj 2011 gick Vendela dåligt. Hon öppnade knappt ögonen. På kvällen märkte jag att det var nära. ''Kämpa på nu, Vendela'', viskade jag med tårar i ögonen och så spelade mamma en CD på radion och just då sjöng dom textraden 'Now the end is near' (från låten 'The End Is Near' av Takida) och det var det ju då. Dessutom sjunger Robert ju 'and soon you're on your own' vilket ju Viktor snart var eftersom han var den sista av hamsterbebisarna att dö. Som ni kan se på bilden älskade även hon leverpastej (samt grisknorr som är det där vid hennes fot) (det är faktiskt väldigt gott) (fast inte slemmet som visas på bilden utan själva köttet)
 Sist ut är ... Viktor :-)
Viktor var en snäll hamster men, ''Aww, lilla Vistel Tistel'' (man måste ju ha smeknamn haha) Så sa jag till honom och så pussade jag honom OCH DÅ BET HAN MIG I LÄPPEN och det blödde massvis :( Han gillade det som Viveka gillade: potatis, smör, kött, grädde, chokladmjölk, glass etc. Så lika att jag ibland trodde att de var tvillingar. Vem vet egentligen... Den 8:e Oktober 2011 dog han.
Plot twist: forfarande är jag inte säker på om Madeleine och Viktoria verkligen var systrar. Tänk om Madeleine i själva verket var en man ... Det får vi aldrig veta men vi döpte pappan till Valter.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-10 19:50:30

Gud vad coolt att hon var gravid :o Så söta allihop <3

Svar: Verkligen :o Kan fortfarande inte riktigt förstå det ^^
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-11 21:29:21

Såå söta och vackra men är Viktor död på den där sista bilden??

Svar: Nope. Han sover. Han hade mycket märkliga ställningar att sova på haha ^^
Karin

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-06-12 17:16:16

Awwwww <3333

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela