Forevermore

’’Cemeteries are full of unfulfilled dreams... countless echoes of 'could have' and 'should have'… countless books unwritten… countless songs unsung...’’ — Steve Maraboli

Publicerad 2017-05-06 22:29:43 i Mat & Sådant, Äventyr,

Det finns ingenting jag tycker om så mycket som kyrkogårdar. Faktorn på en djurkyrkogård är svårslagen men en människokyrkogård fungerar det med. Jag föredrar ju människor i form av urnor och kistor än levande if you know what I mean. Mina morföräldrar ligger båda på minneslunden. Varför det blev minneslund vet jag inte. Min morfars föräldragrav togs bort då han dog men min mormors föräldragrav finns kvar. Den är däremot ganska liten. Det är bara min mormors föräldrar som ligger där. Mamma köpte Nejlikor i en affär. Rosa och fina. Hon glömde sin kamera hemma så jag ådrog mig uppdraget och då jag är bortom all räddning när det gäller att blogga om vad jag gör under dagarna så är detta ju ett gyllene tillfälle :-)
Min mormor sa alltid att det är bra att ligga på minneslunden för där finns det alltid blommor. Det stämmer. Väldans vad många fina blommor det var idag tillexempel.
En liten nyckelpiga solade sig på ett blad i en häck :D Är det bara jag som är heeeelt lost och blir heeelt chockad när jag ser skalbaggar?? ''Du ska ju vila nu lillevän. Det är för tidigt för dig att vara uppe nu''  ... ''Oh, that's right, det är ju faktiskt Maj ...''
På en askgravlund fångade graven tillhörande Lennart Frisk (now that's weird) mitt intresse, eller to be honest inte själva graven men de underbara tulpanerna som omgav den. Säkerligen köpta i Amsterdam. Keukenhof bara måste jag se till att besöka en dag.
Magical ...
Bara titta på färgerna!!!!!!!!!
Jag HATAR verkligen spindlar men jag har alltid varit fashinerad av deras nät (så länge jag inte är i skogen och går in i ett eller spindeln sitter i det såklart ehe) Ser ni den tunna tråden mellan den här tulpanens kronblad? Den är sååå tunn (how is that even possible)
Jag hittade en konstig grav. Jag såg den förra gången jag var på den här kyrkogården också men då höll det på att skymma så den besöktes idag igen. Varför inte lägga häcken runt graven kan man ju tycka? Den är märkt 'Kulturgrav' Att syskon bodde tillsammans på en gård är inget ovanligt. Kanske var dom gifta? Kanske är det något mord inblandat? Jag kanske återkommer om svaret på detta mysterium för jag har faktiskt kontaktat kyrkogården då jag är så nyfiken ^^
Den strålande solen gjorde mig yr så efter kyrkogården körde vi till Statoil (jaaa, det har bytat namn men jag har inte förstått det ännu) där vi köpte dricka och sedär, en smak på Mer jag inte har sett förut. Den smakade vattenmelon men det är nog ingen dryck jag vill ha igen. Förmodligen är det en sådan dryck som jag kommer att få craving på i framtiden. Den släckte verkligen törsten kan jag nämna.
Det var såååå varmt i Svedala idag och +21 visade bilen när vi parkerade hemma. Kan vi inte bara hoppa över sommaren och gå direkt på höst? Who's with me!? I'll be okay; I just need a break ... (Rest in peace min svenska)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-08 20:14:02

AHHHH DU TAR SÅÅÅÅÅÅ FINA BILDER😍

Svar: Tack <3
Karin

Postat av: Kajsa

Publicerad 2017-05-09 18:47:53

Det där citatet i titeln (eller vad de nu heter) ger mig rysningar.

Svar: Mig med. Jag blev väldigt glad (låter det fel??) när jag hittade det för det stämmer ju verkligen.
Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-10 21:43:04

Var har du redigerat dessa bilderna? :-)

Svar: Ledsen att göra dig besviken men bilderna är inte redigerade. De är alla tagna med min iPhone 5s :-)
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela