Forevermore

Degeberga Samlarmarknad 2018

Publicerad 2019-08-22 09:32:00 i En Svunnen Tid,

Känns väldigt konstigt att skriva om Samlarmarknaden 2018 nu men så får det vara. Har inga marknadsbilder från den marknaden och alla bilderna tog jag för några veckor sedan men jag minns bra ibland och hade skrivit upp vad jag köpt i min dagbok så varsågoda;
En hel skokartong fylld med cabinet cards, 159 stycken. Han hade en del på bordet och såg att jag var intresserad. Han sa att han hade fler och visade mig den här skolådan. Jag frågade vad alla skulle kosta och han sa, ''350kr'' så jag sa, ''Taget'' En del av dom har varit med om en brand vilket alltid är fasansfullt men ändå en ovanlig detalj.
Ett sådant här kort hade jag inte innan och jag älskar det.
Hennes klänning <3
Skridskoåkning.
Det här kan vara det första fotografiet i hans liv han är med på ... Jag älskar gamla kort, jag undrar hur hans liv var.
Jag vet inte vad som har hänt med detta kort men det kan vara branden. Ett annat korts baksida har alltså stämplats fast.
Ett sådant här hade jag inte heller innan.
Kan dom vara bröder?
Några få såna här jag innan. Det är alltså samma man, ovanligt.
Jag önskar att jag visste allt om dessa människor. På vissa kort står det något på baksidan, andra inte.
Det här kortet är nyare men det har verkligen sin charm ändå. Wow alltså.
Hittade även en liten bok för 50kr. Inget märkvärdigt tänker ni.
Men kolla in.
Och den är fylld av skrift. Bibliskt men ändå.. Älskar detaljen att hon strukit över ord som blivit fel.
Jag fick även en massa bilder till mitt stereorskop.
Jag har så många bilder nu men man kan aldrig ha för många😎
Även religiösa motiv trots att jag inte är troende samt en från ett bröllop.
Älskar dessa fast älskar allihop.
Och sen, Pomepii. Jag kom aldrig dit men ändå, så himla coolt samt bilden under, kan den vara från Amerikanska Inbördeskriget??
Dagen för samlarmarkaden förra året var extremt varm och jag drack massor. Massor av folk var det dessutom.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-08-23 15:06:31

Så himla häftigt!!

Svar: Visst är det :D
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela