Forevermore

Skånes Djurpark: Vintern

Publicerad 2019-12-14 22:54:58 i Mat & Sådant, Äventyr,

Idag var dagen för att åka till Skånes Djurpark för att uppleva julen🙂 En riktig regnedag men ändå med uppehåll då och då. Kyligt var det också men the cold never bothered me anyway😉
Getternas hus hade fått cool dekoration.
Men getterna ville inte riktigt bli klappade.
De hade dekorerat fint.
Snögubbe🙂
Vi gick omvänd ordning den här gången eftersom vi missade den här delen förra gången. Hägern är riktig. Den kan sitta helt stilla och se ut som en prydnasfågel när den lurar på fisk. Sälarna såg vi också men de ville inte vara med på bild.
En räv var ute när vi kom till rävarnas hem, sen kom en till ut och sen ännu en😎
Inte alls så stor som de först ser ut att vara. Och så fluffiga❣
Till middag valde jag Tomtegröt utan saftsås. Den var supergod😋
Tomte🙂
Lodjuren fick mat precis när vi kom dit så vi väntade lite och gick sedan fram och tittade.
En uggla💗
Det kändes som att klappa en sopborste när man klappar ett vildsvin.
Paketer på taket😀
Älghonan åt från grenen så man kunde klappa henne. Väldigt mjuk💓
Hennes läppar💓
Älghanen drack vatten🙂
Det var mysigt vid älgarna. Vi köpte glögg och den värmde våra kalla fingrar.
Ute i skogen fanns det ett pepparkakshus🙂
Sen hälsade vi självklart på renarna💓
Man kunde gå in och klappa och mata dom så det gjorde jag och mamma. De var våta men man kände att de var mjuka💓 Under munnen och på nosen var de silkeslena💓
Titta va fint💛
De här underbaringarna heter Kronhjort och de är Skånes Landskapsdjur. De fick mat precis när vi kom så det orangea ni ser i mitten av bilden är en morot😉
Så mysiga💓 Men elaka mot varandra..
Den här var häftig tycker jag. Benen rörde sig🙂
Sen hälsade vi på kaninerna som nu flyttat inomhus. Jag undrar om de kommer ihåg mig..? Den svartvita kaninen syntes inte till😓
Sen tände dom granen💛

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-12-16 14:40:30

Mysigt <3

Svar: Ja <3
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela