Forevermore

Idag är det sex år sedan Lullaby kom till mig💓

Publicerad 2019-07-09 11:18:50 i Mina älsklingar,

Idag har Lullaby bott hoss oss i sex år💓 Den 17/3 2013 hade min kanin Rockstar dött och den 9/7 vaknade jag upp och kände att det var dags att titta, bara titta. Jag minns den dagen som om det var igår. Kaninerna i buren brevid åt och var med varandra men kaninflickan satt helt ensam och verkade väldigt rädd. Jag kände att jag ville ha henne, att jag ville ta henne därifrån men jag ville ha en pojke. Vi körde till två affärer och handlade. Hela tiden tänkte jag på den ensamma kaninflickan. Jag sa det till mina föräldrar och glädjen var total när vi såg att hon var kvar💓 Hon i affären kunde inte lyfta henne. Hon morrade och högg mot henne men ägaren var också där och det gick bra. Jag minns att tänkte, ''Hur ska detta gå?''
 
Resan hem går bra och när jag lyfter in henne i buren är hon lugnare. Några dagar senare (den 14/7) upptäcker jag att hon kliar sig väldigt mycket på sina öron. Veterinären kontaktas. Hon är otrevlig och säger att hon inte tycker om kaninen men efter undersökningen är avklarad säger hon, ''Men den här var snäll'' Okej? Diagnosen blir skabb och hon behandlas för det.
Lullaby är en väldigt speciell kanin. Hon förstår väldigt mycket. Om jag håller en kaningodis brevid mitt finger och säger, ''Slicka fingret för att få kakan'' så gör hon det. Hon älskar att slicka och hennes tunga är lång, varm och mjuk💓 När hon var liten hatade hon att bli buren men det blev bättre. Kloklippning var en circus men det blev bättre.
Hon har förändrats sedan Thomas dog och det känns konstigt och fel att bara ha ett husdjur. Jag saknar honom så det gör ont och jag vet att hon saknar honom också. Hennes betéende har ändrats. Hon drar sig undan ibland och det är helt okej. Jag vet att hon saknar honom även fast hon aldrig skulle erkänna det. Det var väldigt mycket avundsjuka när han levde. Han stampade och hon sträckte sig. Jag kände mig alltid så snäll när jag klappade båda samtidigt. Hon har varit ett enormt stöd i sorgen efter honom och det känns som om att vi tröstar varandra. Hon är fortfarande aktiv och vild💓

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela