Forevermore

’’Autumn was my happiness. Beauty at the point of tears’’ — Günter Eich

Publicerad 2019-09-15 21:32:00 i Högtider, Äventyr,

Mina föräldrar har varit gifta i 23 år idag❣ Idag är även dagen för min mormors födelsedag, hon hade blivit 93 fast hon firas säkert varthän hon än må vara. När mormor fyllde 70 år bjöd hon på smörgåsbord på Yngsjö Havsbad. Innan maten berättade mamma och pappa att de skulle gifta sig och döpa mig. Alla blev mycket glada🙂 Eftersom vi firade föräldrarna igår, åkte vi idag till kyrkogården där mina morföräldrar ligger begravda och som vanligt var det så många fina blommor
Rosor är komplicerade saker, hur kan de växa så??
Ser ni den lilla insekten? Det gjorde inte jag när jag tog bilden.
Någon typ av solrosor?
Jag valde färgen på gladiolus. Lila är min favoritfärg💜
Och dahlior hemifrån. Mormor älskade dahlior.
De här löven flöt omkring så jag tog en bild och wow, alltså❣
Jag drömde om Thomas i natt. På något sätt kom han tillbaka till livet. Jag kramade, pussade och höll honom. Han kändes precis som han alltid gjorde. Han var lika mjuk. Han var lika vild och lika nyfiken. Sprang in under sängen och ut på andra sidan. Det gör så ont att drömma om honom och insé att de var en dröm, men det känns även lite bättre. Kyrkogårdar hjälper också. Att se alla gravstenar och se att alla deras anhöriga sörjt/sörjer lika mycket som jag känns fint att veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela