Forevermore

Against the fire you stood no chance

Publicerad 2020-02-28 11:09:00 i Äventyr,

''Kan vi inte åka till Jägarehuset?'', sa mamma i Söndags. Så det gjorde vi. Det är väldigt svårt att ta in att det är borta. Någon har jämnat till marken och lagt på en massa sand.
Snödropparna blommar där. Det är vackert på något vis.
Jordkällaren finns kvar. Nästa gång ska jag våga gå ner för trappan till den och ta en bild inåt.
Jag bara tog en massa random bilder utan att tänka och när jag kommit hem och tittade fångade denna mig.
För visst är det samma träd..?
Jo...
Träden är svedda. Ska bli intressant att se om de överlevt eller inte.
Hade man inte vetat om byggnaden hade man ändå kunnat ana den eftersom det finns en hel del tegelstensbitar på området.
Regnet föll mer eller mindre hela tiden jag gick runt på marken. Det var vackert. Som om himlen sörjer för att den en gång så viktiga byggnaden är borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela