Forevermore

Mitt fjärde fotoalbum

Publicerad 2020-02-28 23:17:10 i

Katrinetorp har en antikaffär som var öppen den 8/2 och mamma ville in dit. I Augusti köpte jag ingenting vad jag kan minnas men de hade cabinet cards när vi var där den här gången. 5kr styck och där var sju stycken kanske. ''Du får alla'', sa mamma. Brevid korten låg ett fotoalbum. Jag var såklart tvungen att titta i det och blev såklart förlorad. Inga spår av invånare (då är det tvärstopp för mig - förutom min bok från 1819, den har ett hål men pappa kollade den innan jag köpte den så att det inte fanns några kvar) ''Får jag det, du får pengar när vi kommer hem'', sa jag men mamma ville inte så vi gick in i ett annat rum. ''Okej då'', sa mamma när vi kommit ut i rummet med albumet igen. Jag tittade i fotoalbumet igen och funderade. ''Jag kommer ångra mig när jag kommer hem'', sa jag. ''Nej då'', sa mamma. Vi tittade i fler rum i antikaffären och gick till kassan. Hennes betalningsautomat fungerade inte så jag fick gå till parkeringen för att be pappa om kontanter men när jag återvänt till antikaffären fungerade kortautomaten. 400kr blev det totalt i antikaffären för alla de där bilderna som kostade 5kr styck ingick i priset och nej, nu ångrar jag mig inte mer😉
Det här var ett av de cabinet korten som inte var insatta i albumet. Hennes klänning😍
Konfirmation. Om någon vet vilken kyrka det här är; snälla låt mig veta.
Jag vill klappa hennes hår, wow så mjukt det ser ut.
Har en hel del barn på bild innan och wow vad det här barnet var duktigt hos fotografen.
Jag undrar varför alla har mörka kläder och så har den yngsta dottern en rutig klänning🤔
Jägare med hund som är överstruken - jag har för mig att det gjorde så när den överstrukna dog men är inte säker.
Jag undrar vad han skriver.
Kan det vara syskon tro..?
Kanske bröder..?
Helt klart min favorit. Varför är det ett vagnshjul med på bilden? Har han tillverkat det? Var är de andra tre? Så många frågor.
💞
Vad har hänt med honom? Varför har han käpp? Hur har han skadat sig?
Den här mannen, jag älskar hans polisonger.
Vänta, är det samma man?? Visst är det samma??
Inte deras bästa dag. Älskar dotterns pose dock💛
Kragen på barnets kläder är😍
Hans hår💛
Notera gärna framsida och baksida av albumet. Det finns mer sammet kvar på undersidan eftersom den sidan slits mindre. Man kan ana blommönster i det som är borta. Föreställ bara hur det såg ut när det var nytt. Jag undrar verkligen vad det kostade då och hur det fungerade att köpa det. Om man beställde via fotografen och designade albumet själv kanske. Det här är alltså mitt fjärde fotoalbum och definitivt det vackraste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela