Forevermore

15/1 1911

Publicerad 2020-01-15 12:19:05 i I Historien,

Första bilden som tas från ett flygplan i USA tas den här dagen för 109 år sedan.
Det är inte känt var bilden är tagen men det ser ut som en flyguppvisning om jag inte ser helt fel. Jag kan inte ens föreställa mig att vara den här mannen, att sticka ner kameran, som såg ut ungefär såhär Det här flygplanet har inget glas eller plast som skyddar, det här var rakt ner i naturen om han skulle tappa kameran som förmodligen kostade en hel del. Han visste inte heller direkt om bilden blev bra. Han fick vänta tills han var nere på marken, hemma eller lämna in filmen till någon som var kunnig, vänta i förmodligen flera timmar för att så se resultatet. Om han visste hur viktig den här bilden skulle bli? Förmodligen. Visste han att jag år 2020 skulle kunna se bilden? Inte så troligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela