Forevermore

’’To the solemn graves, near a lonely cemetery, my heart like a muffled drum is beating funeral marches’’ — Charles Baudelaire

Publicerad 2020-01-11 23:46:55 i Äventyr,

Vi har inte varit på kyrkogården där mina morföräldrar ligger begravda på väldigt länge. Oktober var det senast tror jag vilket inte alls är bra. Vi brukar åka dit oftare men i December blev det aldrig av. Den månaden flyger alltid förbi eftersom man räknar ner varje dag fram till Julafton men idag var vi i alla fall där.
 
Det regnade inatt och på radion varnades det om frost men det var ingen. Iskallt däremot och blåst vilket gjorde att det var ännu kallare men jag gillar kylan så det var ändå skönt🙂 Jag älskar vattendroppar på blommor så jag var tvungen att ta lite bilder som jag nu tänkte visa.
(null)
Mest rosor fanns det på minneslunden idag.
(null)
 
(null)
Testade att ta denna med blixt och se där, det ser ut som diamanter.
(null)
Så himla vackra❣
(null)
Den här häcken, som jag inte vet namnet på, fanns på skolgården när jag gick i skolan. Den tar mig tillbaka till 2003/2004 någonstans. Jag var rebel i skolan, krossade och blandade dessa bladen i vatten med lite fin vit sand som socker och så drack jag det ... Ja, och även andra gjorde samma sak ... Intressant hur en lukt kan ta en tillbaka, lukter som man kanske inte känt på flera år - som en tidsresa är det ju faktiskt.
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela