Forevermore

En tur i skogen

Publicerad 2020-05-01 23:37:00 i Äventyr,

Idag föreslog mamma att vi skulle vandra lite i Bockeboda. Igår öste det ner regn och var dimma på kvällen vilket betyder att det idag var svalare väder vilket var perfekt för en skogspromenad.(null)
Magisk skog.
(null)
Nysågade träd luktar så himla gott.
(null)
Solen gav tillfälle till denna vackra bild.
(null)
Rotvältor fashinerar mig.
(null)
Och vattenpölar med gräs i. Som en helt annan värld.
(null)
Gladan sökte efter mat.
(null)
Hittade det här och blev väldigt exalterad. Linbasta säger raa. Där torkades linet på sena hösten när solen inte räckte till. Även till tvättning användes linbastan.
(null)
Så himla coolt.
Ännu en rotvälta. Notera stenen som alltså varit under mark tills trädet välte.
(null)
Den här rotvältan har som en gång. Jag lekte alltid i rotvältor när jag var liten vilket inte alls är bra om trädet är kapat eller gammal för då kan man säga hej till bårhuset.
(null)
Stengärde höll reda på djuren och visade tomtgränser.
(null)
Och så, Maxi Hässleholm hade denna.
Den enda som var kvar. Det var den stod på en hylla med fem andra. Mamma hade inte sett den än, ''Titta, LP-skivor'', sa hon. ''Snälla får jag den?'', sa jag och pekade. Hon sa ja. I bilen frågade hon hur många år sedan det var som han dog, ''145 veckor igår. Han dog 2017'', svarade jag. Det fanns en tid då jag kunde prata öppet om Linkin Park och spela deras låtar i bilen på hög volym men det var innan jag visade henne lyric videon till 'Heavy' Jag minns det som om en film. Jag var helt förtrollad och kände att jag ville visa hela världen den fantastiska låten men det hon sa när låten hade nästan precis börjat, det skär som knivar i mitt hjärta. Hur kan man säga så? Sen skrev många liknande saker och sen, ja, det var därför han dog. För att människor inte kan acceptera förändringar. Chester dog på en Torsdag 91 veckor före Thomas och 138 veckor före Lullaby. Att hitta denna LP den Första Maj, en dag innan vad som hade blivit Lullaby's sjunde födelsedag - det måste vara ett tecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela