Forevermore

Eurovision Song Contest 2020

Publicerad 2020-05-13 11:56:00 i Musik,

Det blir ingen Eurovision Song Contest det här året på grund av Covid-19 men det blir ett program som kallas Sveriges Tolva på Torsdag. Med skyhöga förväntningar satte jag och mina föräldrar därför oss framför TVn i Lördags för att få höra smakprov från de 41 bidrag som skulle tävla om att vinna Eurovision Song Contest 2020 ifall det här året hade varit ett normalt år. Av de 41 skulle 25 röstas fram via en app. Frustration redan där för alla har inte en telefon där man kan ladda ner appar och alla vill inte ha en massa appar på sin telefon. Och ännu mer frustration blev det när låtarna väl började för kända personer kommenterade så högt att man ibland inte hörde någonting från själva låten. ''Gå in i appen för att höra låtarna utan kommentarer'', sa programledarna. 'Gå in i appen själv och stanna där', tänkte jag som blev mer och mer irriterad. Men så fick programmet kritik också, mwhaahah. Dessa idiotiska kommenterare tyckte nästan ingenting om själva låtarna, det var utséendehets och hat mot deras kroppar som gav mig extrem ångest och elaka tankar. Tack för det liksom.. Nåväl, låt mig lista de länder vars låtar jag gillade; 
 
Den här låten satte sig direkt på min hjärna. Riktigt bra låt och bra musik.
Den här låten kan jag relatera till. För mig handlar 'I keep on running, I keep on running, I keep on running away' inte om att fly från demonerna, utan att springa rakt mot dom..
Danmark, de har för det mesta bra låtar och det här året var inget undantag. Hörde den med Lullaby och kunde sjunga med i den. Blev helt förvånad när de på radion sa att det var Danmark's bidrag i ESC.. Riktigt bra låt men svår att lyssna på.
Trots att det gör det samma eftersom det är låten som tävlar måste jag ändå nämna det, wow vilken fin musikvideo. HÄR finns de franska delarna översatta till Engelska. Mycket bra låt.
 Får mig att tänka på 1970-talet och jag gillar verkligen den här låten.
Jag gillar ovanliga låtar. Den här är riktigt bra. Jag gillar speciellt refrängen.
''Två för låten, tre för Elsa och Anna'', sa jag till mamma när jag gav Norge en femma. Nej men, tycker verkligen om Norge's bidrag som också brukar vara bra.
Hon sjunger 'Ashes to ashes, dust into dust' och Mike sjunger 'Ashes to ashes, dust to dust' i 'Skin To Bone' av Linkin Park så det är klart att det är en favorit😉 Påminner en hel del om 'Kingdom Come' av Anna Bergendahl dessutom.
Ryssland känns alltid som mitt sanna hemland.. Den här låten är Eurovision och den är så bra och så lätt att komma ihåg. Pappa sa att sångaren ser ut om Rasputin and I mean, he's not wrong.
Sverige sticker ut extra mycket det här året så är 100% säker på att The Mamas hade vunnit om det här året varit normalt. Tyvärr lär vi aldrig få veta.. 
Hunden är för söt men det är låten som tävlar och den är riktigt bra. 
Ska bli spännande att se om någon av dessa är med imorgon (förutom Sverige då, som man inte kan rösta på) men med stor sannolikhet har ingen av dessa valts..

Kommentarer

Postat av: Sabina

Publicerad 2020-05-14 08:20:19

Tom Leeb var riktigt bra :D Jag tror också att The mamas hade kunnat ta vinsten faktiskt.

Svar: Hans röst är så fin :D Så himla synd att vi aldrig får veta :/
Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela