Forevermore

Kristi Himmelsfärdsdag 2020

Publicerad 2020-05-21 21:48:55 i Mat & Sådant, Äventyr,

Så långt tillbaka jag kan minnas har jag och mina föräldrar varje Kristi Himmelsfärdsdag alltid åkt till Kåseberga och Ales Stenar. Smörblomman lyste så gul och grann på vägen upp mot stenarna.(null)
Och vallmon har börjat blomma.
(null)
Det är en bra bit från parkeringen upp till stenarna men både för mor och far gick det över förväntan att ta sig upp.
(null)
Korna var där liksom förra året men de var inte alls så nyfikna..
(null)
Så himla söt skylt <3
(null)
Och här har vi så Ales Stenar, Sverige's största och mest välbevarade skeppssättning.
(null)
Stenarna får man inte klättra på, ändå gör folk det..
(null)
Så många frågor som aldrig kommer att besvaras.
(null)
Så gullig <3 Trots att alla lämnade den här kon stod den kvar och åt / drack (oklart vad) så det här är jag.
(null)
Åt sill med mos i backen. Det var lite kyligt men helt okej att sitta ute. Jag brände mitt ansikte och det gör så extremt ont nu. Trodde verkligen inte att solen skulle ta men då det blåste märker man inte det förrän det är försent.
(null)
Såg en flygplansstrimma. Pappa kollade vart det skulle och det skulle till Ryssland. Mitt sanna hemland. Jag lovar er. Min farfar var från Ungern så det kan mycket möjligt finnas ryssar eller ryskor i släkten på den sidan.
(null)
Skärmflygare är en vanlig syn i Kåseberga.
(null)
(null)
Och syren blommar.
(null)
Vidare till Knäbäckshusen som också är tradition. Skylten borde dock någon fixa.
(null)
Det var så himla varmt när man gick huvudgatan fram. Riktig högsommar.
(null)
💛
(null)
Idag är det tio veckor sedan Lullaby dog, 57 veckor sedan Thomas dog och 148 veckor sedan Chester dog. Jag är så hima trött men sover så dåligt. När jag vaknar på mornarna känns det som om jag sovit i två sekunder. Jag kan inte fatta att det här är min verklighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela