Forevermore

Take me home, I'm through fighting it

Publicerad 2020-05-14 10:23:00 i Över bron till den andra sidan,

Fem år har gått sedan Galvés togs ifrån mig. Min fina, ovanliga hamster som aldrig gillade att bli rörd men jag förstod inte varför förrän för fem år sedan och man kunde ta i honom. ''Vätskefylld, precis som mina hönor som hade cancer'', sa pappa. Han föddes den 31/4 2014, bokades den 4/5 (samma dag vi hämtar hem Thomas) och kom till mig den 10/5. Hans namn är bestämt sedan ett tag tillbaka, Galvés efter Galveston, med tillagt tecken då Galves såg konstigt ut. Han dör på kvällen den 14/5 2015. Det var en Torsdag och det känns som om att jag faller i tusen kilometer i timmen när jag insér att han också dog på en Torsdag. Jag kallade honom för Lullaby's morbror och jag har skrivit såhär i hennes historia; 'Det märks att Lullaby sörjer sin morbrors bortgång. Hon tittar ledset runtomkring som för att finna svar på vart han är. Vi berättar. Hon verkar inte förstå. Jag känner det samma. Jag förstår inte heller' Undrar om de leker tillsammans nu💕
Första bilden💖
Galvés, Davy Jones, Stig, Texas
2014-03-31 — 2015-05-14

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela