Forevermore

Eurovision Song Contest 2022: Semifinal 2

Publicerad 2022-05-13 11:46:37 i Musik,

Wohoo, dags för mej att skriva om Semifinal 2 i Eurovision Song Contest som var igår.
Först ut var 'Jezebel' av The Rasmus för Finland och mitt hjärta fylldes av så mycket kärlek att se de på scen och det fylldes ännu mer när de kvalificerade sig❤️ Trodde aldrig det var möjligt på en torsdag men åhh❤️ 'In Corpore Sano' av Konstrakta från Serbien var verkligen ovanlig. Kollade vad texten betyder och wow, så bra budskap. 'Lock Me in' av Circus Mircus från Georgien gillade jag från första stund men de gick inte vidare😕 'I Am What I Am' av Emma Muscat från Malta gillade jag först inte men den växte mer och mer under låtens gång men hon gick inte vidare😕 'Stripper' av Achilles Lauro från San Marino var verkligen ovanlig och jag gillade den skarpt utan att ens kolla vad texten betyder. Var så säker på han skulle gå vidare nen nope😕 'Not The Same' av Sheldon Riley från Australian gillade jag mycket; så kul att han gick vidare🙂 Nästa jag gillade var 'Ela' av Andromache från Cypern; wow alltså men hon gick inte vidare😕 En som inte heller gick vidare som jag tyckte mycket om var 'Circles' av Andrea från Norra Makedonien😕 Men 'Hope' av Stefan från Estland gick vidare🙂 Så även 'River' av Ochman från Polen🙂 Det är låten som tävlar men att han hade både kostym och klocka var så häftigt. Så många bra låtar i denna semifinal så var ganska orolig att Cornelia inte skulle gå vidare men det gjorde hon🙂 'Lights Off' av We Are Domi från Tjeckien var så häftig och så bra🙂 Mellanakt var Il Volo med 'Grande Amore' och jag rös, snälla nån va bra. En var med på dataskärm för han hade positivt covid test; så himla fint att han liksom ändå var med. Kände igen låten och när det sedan sades de tävlat med den i Eurovision 2015 var det en chock. Har inget minne av det men så himla bra låt🙂 Ska verkligen bli spännande att se imorgon vem som vinner❣

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela