Forevermore

Yngsjö Havsbad - Kommer det att öppna igen?

Publicerad 2015-03-02 10:33:00 i Äventyr,

I lördags hjälpte jag mamma på hennes jobb. Det var väldigt jobbigt för där har varit byggarbetare och byggdammet var supersvårt att få bort + där är ca. 1.000 glaspartier som man måste putsa. Fick igen ont i halsen och mamma är förkyld igen. Och så var vi även och besökte Yngsjö Havsbad som var en mycket välbesökt restaurang (och hotell) en gång för inte så länge sedan.
Konflikter mellan ägaren och de boende runtomkring pågrund av en önskan från ägaren om ombyggnation ledde till att ägaren bestämde sig för att sälja. Priset på 18 miljoner har dock lett till att det stått tomt några år nu MEN, det ser faktiskt ut som om att det händer något för när man tittar i fönstren har det ändrats (fast lite juldekorationer är kvar men dom är inte flera år gamla)
Jag och min familj hoppas verkligen att det ska öppna, särskilt jag kanske eftersom mina föräldrar brukar berätta om hur gott smörgåsbordet var. Det var även här min mormor firade sin 70 årsdag och det var på stranden utanför som mina föräldrar gifte sig (och jag döptes) Yes, är döpt i havsvatten (det är säkert därför jag alltid älskat att simma, bada och snorkla) Ingen som var på min mormors 70 års fest visste någonting om att mina föräldrar skulle gifta sig (eller att jag skulle döpas) Det var en överraskning men alla blev mycket glada :-)
Känns alltid konstigt att besöka Yngsjö Havsbad just eftersom jag är döpt i havet utanför men spännande och coolt också. Därför får ni en bild på mig. Hepp! (där ser ni även lite av min älskade skinnjacka som jag i stort sett bott i sedan i Oktober)

Kommentarer

Postat av: sarah

Publicerad 2015-03-02 13:28:08

Aaa vi hittat ett .. vk ska kolla på mitalicka

Svar: Åh, vilken tur! Åh, vad magiskt att få se Metallica, dom har jag viljat se länge.
Karin

Postat av: Lydia

Publicerad 2015-03-02 15:49:13

Roligt om det skulle öppna igen!

Postat av: Emma

Publicerad 2015-03-03 09:00:16

jaa jag vill så gärna ha dom där skorna, synd att dom är så dyra :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Du får gärna kontakta mig, om vad som helst, på [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela